2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az Unilever megerősítette azt a hírt, hogy májustól a svéd iparmágnás, Michael Treschow követi a társaság elnöki székében Antony Burgmanst; ő lesz a cég első független, nem ügyvezető elnöke.

Új vezető kerül májustól az Unilever élére. A 63 éves Treschow, aki jelenleg Svédországban elnöke a Ericssonnak és az Electrolux AB-nak is, az első olyan elnöke lesz az Unilevernek, aki a cégen kívülről érkezik. Elemzők éppen ezt tartják a váltás legfontosabb elemének, az átalakítás fontos lépésének.

Az angol-holland csoport azért keresett egy elismert, független üzletembert, hogy az támogathassa a cég vezérigazgatója, Patrick Cescau átalakítási stratégiáját - szakítva azzal a hagyománnyal, hogy elnöknek hosszú Unileveres múlttal rendelkező vezetőt tettek meg.

Az Unilever 2005 májusában alakította át addigi, két vezérigazgatós felépítését: akkor lett Burgmans az elnök, a francia Cescau pedig az (immár egyetlen) vezérigazgató.

Treschow egyike a legismertebb svéd üzletembereknek, és elnöke a svéd üzleti lobby-szervezetnek, a Swedish Confederation of Enterprise-nak is. Szóvivője szerint Treschow áprilisban lemond az Electrolux elnökségéről, májusban feladja a lobby vezetését, ugyanakkor egyelőre nincs szó az Ericsson elhagyásáról. Treschow 1997 és 2002 között volt az Electrolux vezérigazgatója, elnökké 2004-ben vált; ugyanakkor hat évig vezérigazgatója volt az Atlas Copcónak is. Korábban nem-ügyvezető szerepe volt a Wallenberg-család befektetési cégében, az Investor AB-ben is.

A váltást nagy figyelemmel követték az elemzők és a befektetők is, mivel az Unilever-csoport - sokkoló 2004 szeptemberi profitfigyelmeztetése után - már mutatta jeleit a fellendülésnek. Novemberben a cég harmadik negyedéves bevételének 4,8 százalékos növekedését jelentette, és az elemzők további javulásra számítanak, mert sokat költött hirdetésekre, promóciós tevékenységére.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!