A Magyar Turizmus Rt. londoni külképviseletének jelentése szerint 2004 végén és 2005 első hónapjában érezhetően megnőtt az érdeklődés Magyarország, azon belül is a vidéki városok és programok iránt.
Újabban egymást követik az olyan turisztikai vásárok Nagy-Britanniában, amelyeken a magyar nemzeti képviselet önálló standdal jelenik meg. Ezeknél egyre többen állnak meg, és nemcsak Budapest iránt érdeklődnek, hanem keresik a három-négy napos vidéki programokat is.
Ezzel párhuzamosan a magyar jelenlét mind erőteljesebb Londonon kívül is. Januárban eddig három helyszínen, a Bristol közeli Cheltenhamben, Manchesterben és legutóbb Glasgow-ban szerepelt Magyarország. Februárban további két közönségvásáron, valamint konferencia- és rendezvényturisztikai szakkiállításon mutatkozik be a magyar turizmus.
Különösen sikeresnek bizonyulnak azok a kiállítások, ahonnan már közvetlen légi járat van Budapestre. Mint ismert, tavaly év végén indította be három újabb járatát az easyJet fapados légitársaság a Newcastle-Budapest, Bristol-Budapest és Liverpool-Budapest útvonalon. A Jet2 diszkont-légitársaság Manchester-Budapest járatával és az említett easyJet célpontjaival megháromszorozódott a légi kapacitás Magyarország felé, számol be az MTI.
Valószínűleg a fokozott érdeklődést tartotta szem előtt a British Airways is, amikor múlt évben úgy döntött, hogy idén áprilisban negyedik járatát is elindítja a magyar főváros és London között, számolt be korábban a Menedzsment Fórum.
Menedzsment Fórum/MTI
Már a rusztikus Magyarországra is vevők a britek
A Magyar Turizmus Rt. londoni külképviseletének jelentése szerint 2004 végén és 2005 első hónapjában érezhetően megnőtt az érdeklődés Magyarország, azon belül is a vidéki városok és programok iránt.