Az Európai Bizottság tervei szerint a gyorsétteremláncoknak a jövőben tilos lenne a gyermekek környezetében reklámozni termékeiket. A testület azért készül erre a lépésre, mert már Európában is sok kiskorú küszködik túlsúllyal.
"Eddig csak az amerikaiakon viccelődtünk, pedig be kell látnunk, hogy a túlsúlyosság már Európában is problémává vált" - mondta el a Der Spiegelnek Markos Kyprianou, az EU fogyasztóvédelmi biztosa.
"A cégek felől az utóbbi időben pozitív visszajelzések érkeznek. Amennyiben azonban ennek ellenére sem érünk el eredményeket a gyerekek elhízása elleni harcban, akkor kénytelenek leszünk a törvény erejét segítségül hívni" - tette hozzá. Eszerint az EU egy olyan jogszabályt alkotna, amely értelmében gyorsétteremláncok maguk mondanak le arról, hogy a jövőben a gyerekek környezetében nem reklámozzák termékeiket. A törvénytervezetet már idén márciusban a nyilvánosság elé kívnják tárni, s szükség esetén 2006-tól léptetnék életbe.
Az USA-ban egyébként néhány cég már konkrét ígéretet is tett a helyzet javítására: a Kraft Foods például közölte, hogy egyes termékeit nem hirdeti többé 12 éven aluliak körében.
Kyprianu emellett szeretné elérni, hogy a gyártók a csomagolásokon a laikusok számára is érthető formánban tüntessék fel, mit tartalmaz az adott étel.
Menedzsment Fórum
Már az EU is megvédené a gyerekeket a hamburgertől
Az Európai Bizottság tervei szerint a gyorsétteremláncoknak a jövőben tilos lenne a gyermekek környezetében reklámozni magukat. A testület azért készül erre a lépésre, mert már Európában is sok kiskorú küszködik túlsúllyal.