2p

Az Európai Bizottság tervei szerint a gyorsétteremláncoknak a jövőben tilos lenne a gyermekek környezetében reklámozni magukat. A testület azért készül erre a lépésre, mert már Európában is sok kiskorú küszködik túlsúllyal.

Az Európai Bizottság tervei szerint a gyorsétteremláncoknak a jövőben tilos lenne a gyermekek környezetében reklámozni termékeiket. A testület azért készül erre a lépésre, mert már Európában is sok kiskorú küszködik túlsúllyal.

"Eddig csak az amerikaiakon viccelődtünk, pedig be kell látnunk, hogy a túlsúlyosság már Európában is problémává vált" - mondta el a Der Spiegelnek Markos Kyprianou, az EU fogyasztóvédelmi biztosa.

"A cégek felől az utóbbi időben pozitív visszajelzések érkeznek. Amennyiben azonban ennek ellenére sem érünk el eredményeket a gyerekek elhízása elleni harcban, akkor kénytelenek leszünk a törvény erejét segítségül hívni" - tette hozzá. Eszerint az EU egy olyan jogszabályt alkotna, amely értelmében gyorsétteremláncok maguk mondanak le arról, hogy a jövőben a gyerekek környezetében nem reklámozzák termékeiket. A törvénytervezetet már idén márciusban a nyilvánosság elé kívnják tárni, s szükség esetén 2006-tól léptetnék életbe.

Az USA-ban egyébként néhány cég már konkrét ígéretet is tett a helyzet javítására: a Kraft Foods például közölte, hogy egyes termékeit nem hirdeti többé 12 éven aluliak körében.

Kyprianu emellett szeretné elérni, hogy a gyártók a csomagolásokon a laikusok számára is érthető formánban tüntessék fel, mit tartalmaz az adott étel.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!