A vásárlók többsége háromféle kiskereskedelmi egységben végzi vásárlásait, a nagy árkedvezménnyel operáló bolt csak ezek egyike. Igaz, az európai fogyasztóknak még mindig csupán 9 százaléka állítja, hogy első számú beszerzési helye a legnagyobb diszkontot kínáló egység.
A változás hátterében egy mind jobban terjedő nézet áll: a vásárlók lassan elszakadnak a kedvelt, "örök" brandektől. A franciák több mint 60 százalékának például az a véleménye a nagy márkákról, hogy magasabb áraik már semmivel sem igazolhatóak: a jobb csomagolásra, az egészségesebb beltartalomra való hivatkozást már csak kevesen fogadják el.
Ennek oka, hogy a fogyasztók egyre jobban tájékozódnak, így nehezebb őket megvezetni: például termékösszehasonlításokat végeznek, vagy az interneten osztják meg egymással a tapasztalataikat.
Menedzsment Fórum
Már drágállják a fogyasztók a nagy márkákat
Tavaly bebizonyosodott, hogy a jónevű márkákra a legfejlettebb piacokon már kevesebbet kívánnak költeni az emberek, mint korábban. A márkatermékek gyártói közül számos reklámkiadásainak ötödével való növelését tervezi az idén.