A cégek 80 százalékánál a pénzügyi év megegyezik a naptári évvel, többségük már év végén tisztában van azzal, hogy azokon a területeken, amelyeken fejleszteni akar, milyen emberekre lesz szüksége, így már januárban megjelennek az első álláshirdetések - mondta el Dobák András, a Tesco hr-vezetője.
Az állásközvetítők és tanácsadók számára a január közepe és a május vége közötti a legerősebb, a tanácsadók ekkor kapják a legtöbb megkeresést, az internetes portálokon ekkor jelenik meg a legtöbb hirdetés. A nyári szünet után szeptember-októberben újabb lökést kap a piac, de november közepe után az álláshirdetések hiánya miatt már nem is érdemes felvenni a kapcsolatot a tanácsadó cégekkel.
A felső vezetőknél időben máshogy oszlik el az álláskeresés és a fejvadászat. Esetükben az év vége is intenzív, a novemberben megkezdett keresések ugyanis csak januárban fejeződnek be. Az év elején az első erős hónap a március, mert januárban és februárban konkretizálják a cégek a már ősszel kialakult terveket - számol be a Napi Gazdaság.