Áprilisban megalakul a Magyar Bormarketing Kht., viszont a kezdeti pénzhiány miatt valószínűleg csak 2006-tól tudja majd megkezdeni érdemi működését. A borászok a jövedéki adóból is a jelenleginél többet szeretnének visszakapni, írja a Világgazdaság.
Az agrártárca ugyan jelezte, hogy hajlandó forintra ugyanannyi támogatást biztosítani a kht.-nek, mint amennyit annak tagjai összeadnak, ezzel a szervezet költségvetése megduplázódna. A szakma viszont egyelőre nem tudja, hogy a Bormarketing Kht.-be belépő borászatok, pincészetek, szervetek mennyit hajlandóak az ügyre áldozni.
[ajanlo=94][igazitas=left/]Gere Attila, a Pannon Bormíves Céh elnöke a napilapnak elmondta: elképzelhető, hogy a kht. tagjai egyenként akár hárommillió forintot is felajánlanak, viszont nem lehet pontos számításokat végezni mindaddig, amíg a szervezet jogi értelemben nem jön létre, és nem fogadja el működési szabályzatát. A Magyar Szőlő- és Bortermelők Szövetsége a jövő héten foglal állást az ügyben.
Egyelőre úgy tűnik, az alapítók közé országos szervezetek kerülnek, bár a kht. regionális érdekeket képviselő fórumok – mint a Tokaj Renaissance vagy az Egri Borért Egyesület – csatlakozására is lehetőséget ad. Az ágazat képviselői továbbra is el szeretnék érni a szakminisztériumnál, hogy a literenkénti nyolc forintos jövedéki adóból három forintot a borok marketingjére forgasson vissza a kormány, írja a Világgazdaság.
Marketingszervezet alakul borászoknak
Áprilisban megalakul a Magyar Bormarketing Kht., viszont a kezdeti pénzhiány miatt valószínűleg csak 2006-tól tudja majd megkezdeni érdemi működését. A borászok a jövedéki adóból is a jelenleginél többet szeretnének visszakapni, írja a Világgazdaság.