A Matolcsy Ádám vezette Magyar Stratégiai Zrt. vette meg a korábbi New Wave Media és Origo Media portfólió egyesítéséből tavasszal létrejött New Wave Media Group Zrt.-t - közölte a New Wave Media Group Zrt. szerdán az MTI-vel. Száraz István, a New Wave Media Group Zrt. tulajdonos-vezérigazgatója a médiacsoportban fennálló 100 százalékos tulajdonrészét értékesítette.
Száraz a következő negyedévben vezérigazgatói tisztségét határozott ideig megtartva biztosítja a zökkenőmentes átadás-átvételi folyamatot, ezt követően pedig stratégiai tanácsadói szerepkörbe vonul vissza.
Az új tulajdonos Magyar Stratégiai Zrt. egyebek mellett Magyarország egyik legnagyobb múltú bútorgyártó manufaktúrája, a Balaton Bútor Kft. közvetett tulajdonosa. A Magyar Stratégiai Zrt. közvetlen egyedüli részvényese és egyben vezérigazgatója pedig Matolcsy Ádám.
Az MTI idézi Matolcsy Ádámot is, aki elmondta: a New Wave Media Group Zrt. nemcsak az egyik legnagyobb elérésű hazai online médiaportfólió és a magyar internetes tartalomszolgáltatás úttörője, hanem megújulni képes cégcsoport, amely reményeik szerint a "közeljövőben előremutató technológiai megoldásokkal rázza fel az itthoni online médiapiacot".
Az nem tiszta, honnan volt a fiatal Matolcsynak pénze a bevásárlásra. A 444 felidézi, hogy a cégben a tavaly év végi mérleg szerint százmillió forint körüli saját tőke volt, az utóbbi két évben összesen 170 millió forint nyereséget termelt, miközben az Origo-New Wave tavaly 5,3 milliárdos árbevétel mellett félmilliárd forint nyereséget csinált. A pakk többmilliárd forintba kerülhetett.
via MTI