3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A komoly problémákkal küzdő AOL Time Warner számára a Matrix, Újratöltve olyannyira sikeresnek bizonyult, hogy a cég az előzetes prognózisok felfele történő módosítását fontolgatja. A film mind a mozipénztárak, mind a szponzorok körében kasszasikernek bizonyult, ellensúlyozva ezzel a cég kábelhálózatának veszteségeit.

A filmsiker kapcsán több elemző is optimistán tekint a jövőbe az AOL kapcsán, általános vélemény, hogy ennek köszönhetően a társaság teljesíteni tudja a prognózisokat, sőt nem lehetetlen, hogy túl is szárnyalja azokat. Ezt támasztja alá az egyik legbefolyásosabb amerikai befektetési bank a JP Morgan elemzése, amely felülsúlyozásra javasolja a médiacég részvényeit a portfóliokban. Úgy vélik ugyanis, hogy a cég minden fontos mutatóban képes a javulásra, így a nyereség és az EBITDA is a vártnál kedvezőbben alakulhat, a Warner ugyanis kiegyensúlyozottan működik, és határozott lépéseket tett a csoport, hogy az AOL internetes részleg költségeit csökkentse és rentábilissá váljon a divízió. Ugyanakkor néhányan még mindig nem bíznak az AOL-be azok után, hogy a Time Warner-ral 2001-ben tető alá hozott fúziója után ilyen gyengén teljesített és ilyen csalódást okozott.

Azok a befektetők, akik egyszer már megégették magukat (és igen sokan voltak) nehezen fognak ismét ilyen kockázatot felvállalni – véli néhány cég elemzője. Ugyanakkor a cég valóban képes meglepetést okozni, és ha a jó teljesítményt tudja tartani, az a korábban csalódott befektetőket is visszaédesgetheti a vállalathoz. A médiavállalkozás vezetőinek a figyelmét éppen ezért az rosszabbik részleg, az AOL köti le. Feltett szándékuk, hogy lefaragjanak a cég magas hitelállományából, újra növekedési pályára állítsák a részleget és visszanyerjék a befektetői bizalmat. Ez utóbbi legalább olyan nehéz lesz, mint a bizonytalan környezetben a növekedés, hiszen a 2001-es összeolvadás óta 65 százalékkal ér kevesebbet a társaság.

A Wall Street elemzői is egyetértenek abban, hogy a megoldás kulcsa az internetes divízió, hiszen a régi média – a film és televíziós üzletág – felülmúlhatja a várakozásokat. Bár az év elejei háború néhány befektetési banki szakembert elbizonytalanított, annak gyors befejezése után optimistán tekintenek a cég kábelhálózatára, amely olyan csatornákat foglal magába, mint a CNN vagy az HBO. Az elemzői optimizmus annak is köszönhető, hogy az amerikai televíziós piac kapcsán több viszonylag optimista elemzés látott napvilágot, ami a reklámbevételeket illeti.

AOL Time Warner pénzügyi vezetője a közelmúltban egy befektetői konferencián szintén pozitív szcenáriót vázolt. Az igazság órájára ugyanakkor még várni kell, hiszen a médiavállalat féléves adatai július elején látnak napvilágot. Az előzetes várakozás szerint a 2002-es adatokhoz viszonyítva mind a 41 milliárd dolláros forgalmat, mind a 8,7 milliárdos EBITDA-t túl kívánják szárnyalni.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!