A filmsiker kapcsán több elemző is optimistán tekint a jövőbe az AOL kapcsán, általános vélemény, hogy ennek köszönhetően a társaság teljesíteni tudja a prognózisokat, sőt nem lehetetlen, hogy túl is szárnyalja azokat. Ezt támasztja alá az egyik legbefolyásosabb amerikai befektetési bank a JP Morgan elemzése, amely felülsúlyozásra javasolja a médiacég részvényeit a portfóliokban. Úgy vélik ugyanis, hogy a cég minden fontos mutatóban képes a javulásra, így a nyereség és az EBITDA is a vártnál kedvezőbben alakulhat, a Warner ugyanis kiegyensúlyozottan működik, és határozott lépéseket tett a csoport, hogy az AOL internetes részleg költségeit csökkentse és rentábilissá váljon a divízió. Ugyanakkor néhányan még mindig nem bíznak az AOL-be azok után, hogy a Time Warner-ral 2001-ben tető alá hozott fúziója után ilyen gyengén teljesített és ilyen csalódást okozott.
Azok a befektetők, akik egyszer már megégették magukat (és igen sokan voltak) nehezen fognak ismét ilyen kockázatot felvállalni – véli néhány cég elemzője. Ugyanakkor a cég valóban képes meglepetést okozni, és ha a jó teljesítményt tudja tartani, az a korábban csalódott befektetőket is visszaédesgetheti a vállalathoz. A médiavállalkozás vezetőinek a figyelmét éppen ezért az rosszabbik részleg, az AOL köti le. Feltett szándékuk, hogy lefaragjanak a cég magas hitelállományából, újra növekedési pályára állítsák a részleget és visszanyerjék a befektetői bizalmat. Ez utóbbi legalább olyan nehéz lesz, mint a bizonytalan környezetben a növekedés, hiszen a 2001-es összeolvadás óta 65 százalékkal ér kevesebbet a társaság.
A Wall Street elemzői is egyetértenek abban, hogy a megoldás kulcsa az internetes divízió, hiszen a régi média – a film és televíziós üzletág – felülmúlhatja a várakozásokat. Bár az év elejei háború néhány befektetési banki szakembert elbizonytalanított, annak gyors befejezése után optimistán tekintenek a cég kábelhálózatára, amely olyan csatornákat foglal magába, mint a CNN vagy az HBO. Az elemzői optimizmus annak is köszönhető, hogy az amerikai televíziós piac kapcsán több viszonylag optimista elemzés látott napvilágot, ami a reklámbevételeket illeti.
AOL Time Warner pénzügyi vezetője a közelmúltban egy befektetői konferencián szintén pozitív szcenáriót vázolt. Az igazság órájára ugyanakkor még várni kell, hiszen a médiavállalat féléves adatai július elején látnak napvilágot. Az előzetes várakozás szerint a 2002-es adatokhoz viszonyítva mind a 41 milliárd dolláros forgalmat, mind a 8,7 milliárdos EBITDA-t túl kívánják szárnyalni.
Mátrix, mint mentőöv
A komoly problémákkal küzdő AOL Time Warner számára a Matrix, Újratöltve olyannyira sikeresnek bizonyult, hogy a cég az előzetes prognózisok felfele történő módosítását fontolgatja. A film mind a mozipénztárak, mind a szponzorok körében kasszasikernek bizonyult, ellensúlyozva ezzel a cég kábelhálózatának veszteségeit.