A hamburgeróriás működése során először tartott vállalati felelősség vizsgálatot az európai piacon, ahol az értékesítés erősen megcsappant, mivel összefüggésbe hozták azzal, hogy ételei nem biztonságosak és elhízást eredményeznek. A társaság megköveti a fogyasztókat, egyben be is fogja jelenteni, hogy sokat tanult a vásárlóitól, és jobban is megértheti és elsajátíthatná a szélesebb szociális trendeket és elvárásokat, írja a Financial Times.
A részvényesek azt várják el a cégtől, hogy kommunikálja jobban az éppen aktuális témákat, amivel éppen foglalkoznak, közölte Denis Hennequin, a hamburgerlánc európai vezére. A 70 oldalas EU politkusoknak, lobbicsoportoknak, részvényeseknek, beszállítóknak és alkalmazottaknak szóló riport részletesen kitér az ételek összetételére és minőségére, valamint a munkavállalói körülményekre is.
A társaság önértékelése szerint piacvezető az ételbiztonság és minőség téren és határozottan visszautasítja azon vádakat, miszerint az náluk dolgozó alkalmazottak gyéren fizetettek és képzettek, úgynevezett McMunkások. A vizsgálattal a cég a működésében fellelt sztereotípiákat szeretné eloszlatni.
Mint arról az mfor.hu is beszámolt már, a McDonald's lenne az első gyorsétteremlánc, mely feltüntetné csomagolásán az éppen fogyasztásra váró terméken annak tápértékét, zsírtartalmát. A társaság próbálja visszaszerezni az utóbbi időben Európában megtépázott hírnevét, ahol 6200 étterme van. Az ismét fellendülő európai eladások adják a cég bevételeinek 35 százalékát és a profit 40 százalékát.
Kapcsolódó anyagok:
A McDonalds bevezeti a komfort-kártya rendszert
Európában is leteszteli szendvicseit a McDonalds
A McDonalds nem változtat a jól bevált franchise-on