A fúzió jól jelzi a szórakoztatóiparban végbemenő változásokat: miközben a játékipar hatalmas léptekkel halad előre, a filmipar csak szerény mértékben bővül, a zenei ágazat pedig hanyatlóban van. A PricewaterhouseCoopers adatai szerint az elektronikus játékpiacon a forgalom az idén 19 százalékkal 38 milliárd dollárra nő, a filmipar bevétele várhatóan négy százalékkal emelkedik 84 milliárdra, eközben a zenei ipar forgalma 1,3 százalékkal visszaesik 36 milliárdra.
A Vivendinek 9,85 milliárd dollárba kerül az ügylet, amelyből majdnem 19 milliárd dollár értékű új vállalat jön létre: az Activision Blizzard 3,8 milliárd dolláros éves forgalommal. Az ügyletbe bevitt Vivendi-részleget 8,12 milliárd dollárral számítják be a vételár "természetbeni" részeként, és a Vivendi további 1,73 milliárd dollárt fizet készpénzben.
Formailag a Vivendi megveszi az Activisiont, és abba beolvasztja a saját videojáték-részlegét, majd az így létrejövő új cégben, az Activision Blizzardban végül 68 százalékos részesedése lesz.
Az új cég nagy előnyre tehet szert azzal, hogy egy tető alá hozza az Activision konzolok számára gyártott játékait a Vivendi internetes társas szerepjátékaival. Ez utóbbiak csúcstartók abban is, hogy eddig az egyetlen európai játékprogramok, amelyek a megszokottal ellenkező irányban fejlődnek: európai fejlesztésűek, de Ázsiában is átütő sikert arattak.