3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Piackutatók Magyarországi Szövetségének (PMSZ) közleményére reagált az érintett lap is, amely szerint a lap olvasóinak véleményét foglalták össze és nem egy tudományos felmérés eredményeit tették közzé. Mindezek alapján meglepőnek tartják a PMSZ reakcióját.

A Piackutatók Magyarországi Szövetségének (PMSZ) közleményére reagált az érintett lap is, amely szerint a lap olvasóinak véleményét foglalták össze és nem egy tudományos felmérés eredményeit tették közzé. Mindezek alapján meglepőnek tartják a PMSZ reakcióját.

Ahogy azt az eddigi megjelenésekben olvasni lehetett, a felmérés nem piackutatás, hanem a Reader's Digest olvasói felmérése, amely a Reader's Digest magazin olvasóinak véleményét tartalmazza. Ebből kifolyólag természetes, hogy a felmérés nem reprezentatív a magyar fogyasztókra nézve, mi egy percig sem állítottuk, hogy az lenne. A felmérésben a Reader's Digest magazin olvasóiról van szó, akiket a saját adatbázisunkból választottuk ki, és postai úton jutattuk el számukra a kérdőívet. A beküldött válaszokat Magyarország lakosságának kor és nem szerinti megoszlásával súlyoztuk.

A Reader's Digest magazin júniusi száma, valamint azt követően a júliusban több helyen megjelent különlenyomatként kiadott füzet valóban nem tartalmazza az egyes termékkategóriákra érkezett összes szavazat számát. Az említett kiadványokban a felmérés végeredményei szerepeltek, hiszen ezek közlése volt a cél, nem a felmérés módszertanának részletes leírása. Akik azonban a felmérés részletes eredményeire voltak kíváncsiak, minden kérdésükre választ kaphattak, ha kapcsolatba léptek velünk, és nem feltételezésekre alapozták mondanivalójukat.

Sajnáljuk, hogy a Piackutatók Magyarországi Szövetsége a sajtóközlemény megjelentetése előtt cégünkkel nem vette fel a kapcsolatot, érdeklődésük esetén számukra is minden információt biztosítottunk volna, és így talán árnyaltabb állásfoglalást adhattak volna ki a témával kapcsolatban. Azt is sajnáljuk, hogy a Szövetség az Állásfoglalást cégünknek egyáltalán nem küldte meg, arról mi is a sajtón keresztül értesültünk.

Meg szeretnénk jegyezni továbbá, hogy a Megbízható Márkák felmérés a Magyarországi felméréssel párhuzamosan Európa másik 17 országában zajlott (Anglia, Franciaország, Németország, Csehország, Lengyelország, Szlovákia, Finnország, Svédország, Norvégia, Dánia, Svájc, Olaszország, Spanyolország, Portugália, Oroszország, Hollandia, Belgium) ahol is a felmérés fogadtatása teljesen pozitív volt, és sehol nem adott okot a helyi vagy nemzetközi piackutató szövetségek kifogásolására. A felmérés módszertana és kommunikációja minden országban azonos volt.


A Piackutatók Magyarországi Szövetségének véleménye a felmérésről

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!