3p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Piackutatók Magyarországi Szövetségének (PMSZ) közleményére reagált az érintett lap is, amely szerint a lap olvasóinak véleményét foglalták össze és nem egy tudományos felmérés eredményeit tették közzé. Mindezek alapján meglepőnek tartják a PMSZ reakcióját.

A Piackutatók Magyarországi Szövetségének (PMSZ) közleményére reagált az érintett lap is, amely szerint a lap olvasóinak véleményét foglalták össze és nem egy tudományos felmérés eredményeit tették közzé. Mindezek alapján meglepőnek tartják a PMSZ reakcióját.

Ahogy azt az eddigi megjelenésekben olvasni lehetett, a felmérés nem piackutatás, hanem a Reader's Digest olvasói felmérése, amely a Reader's Digest magazin olvasóinak véleményét tartalmazza. Ebből kifolyólag természetes, hogy a felmérés nem reprezentatív a magyar fogyasztókra nézve, mi egy percig sem állítottuk, hogy az lenne. A felmérésben a Reader's Digest magazin olvasóiról van szó, akiket a saját adatbázisunkból választottuk ki, és postai úton jutattuk el számukra a kérdőívet. A beküldött válaszokat Magyarország lakosságának kor és nem szerinti megoszlásával súlyoztuk.

A Reader's Digest magazin júniusi száma, valamint azt követően a júliusban több helyen megjelent különlenyomatként kiadott füzet valóban nem tartalmazza az egyes termékkategóriákra érkezett összes szavazat számát. Az említett kiadványokban a felmérés végeredményei szerepeltek, hiszen ezek közlése volt a cél, nem a felmérés módszertanának részletes leírása. Akik azonban a felmérés részletes eredményeire voltak kíváncsiak, minden kérdésükre választ kaphattak, ha kapcsolatba léptek velünk, és nem feltételezésekre alapozták mondanivalójukat.

Sajnáljuk, hogy a Piackutatók Magyarországi Szövetsége a sajtóközlemény megjelentetése előtt cégünkkel nem vette fel a kapcsolatot, érdeklődésük esetén számukra is minden információt biztosítottunk volna, és így talán árnyaltabb állásfoglalást adhattak volna ki a témával kapcsolatban. Azt is sajnáljuk, hogy a Szövetség az Állásfoglalást cégünknek egyáltalán nem küldte meg, arról mi is a sajtón keresztül értesültünk.

Meg szeretnénk jegyezni továbbá, hogy a Megbízható Márkák felmérés a Magyarországi felméréssel párhuzamosan Európa másik 17 országában zajlott (Anglia, Franciaország, Németország, Csehország, Lengyelország, Szlovákia, Finnország, Svédország, Norvégia, Dánia, Svájc, Olaszország, Spanyolország, Portugália, Oroszország, Hollandia, Belgium) ahol is a felmérés fogadtatása teljesen pozitív volt, és sehol nem adott okot a helyi vagy nemzetközi piackutató szövetségek kifogásolására. A felmérés módszertana és kommunikációja minden országban azonos volt.


A Piackutatók Magyarországi Szövetségének véleménye a felmérésről

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!