Ez utóbbi eredmény csupán egyetlen millióval kisebb, mint amilyen nagyságrendű kibocsátással a legnagyobb amerikai autógyár, a General Motors büszkélkedhet majd 2005 végén az észak-amerikai térségben. Japán lapok nem tartják elképzelhetetlennek, hogy a japánok az USA-ban 2009-ben már több autót gyártanak, mint a piacvezető GM, amely akkor sem fog többet gyártani 4,9 millió kocsinál.
2000-ben a három nagy japán gyártó észak-amerikai termelése még 2,85 millió darab autó volt. Jövőre a Toyota két újabb észak-amerikai üzeméből is elindul a kocsik áradata a helyi piacra.
A General Motors háza táján eközben 25 ezres leépítési tervről beszélnek. Egyelőre folyik az egyeztetés a szakszervezetekkel a rendkívüli mértékű cégkarcsúsítás módozatairól. Rick Wagoner, a vállalat első számú embere már korábban utalt rá, hogy a költségtakarékosság jegyében fokozatosan csökkentik az észak-amerikai gyártókapacitásokat, a fizikai munkaerő negyedét is elérheti a leépítés, még 2008-ig bezárólag. Három üzem idei leállításával kapcsolatban már döntés is született.