Közel 50 éven keresztül dolgozott a Pepsinél a társaság egyik legnagyobb hatású marketingszakembere, Alan M. Pottasch, aki július 27-én, 79 évesen hunyt el, számolt be az Advertising Age című szaklap.
A pályáját az ABC televíziós csatornánál kezdő, majd néhány évet a Kenyon & Eckhardt médiaügynökségnél töltő Pottasch 1957-ben csatlakozott a Pepsi csapatához, amelyhez ezt követően mindvégig hű maradt.
A kreatív szakember nevéhez fűződik az 1963-ban megalkotott Pepsi Generation jelmondat, amely hosszú évtizedeken keresztül meghatározta a brandépítés filozófiáját.
Az ő tevékenységének köszönhetően szerződtetett a társaság olyan ismert arcokat, mint Michael J. Fox vagy Michael Jackson. Eredményeit a társaság üzleti sikerei mellet, az elmúlt évtizedekben besöpört 60 jelentős szakmai elismerés - többek között Canes-i Grand Prix győzelem - is jelzi.
Alan Pottasch 1991-ben ment nyugdíjba, akkor a Pepsi globális kreatív igazgatója volt. A társaságtól azonban ezt követően sem vett búcsút, élete végéig részt vett tanácsadóként a piros-kék márka építésében.