A hivatalos meghívásról szóló megállapodást kedden, Budapesten Veres János pénzügyminiszter és Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter, valamint Hónig Péter, a Malév igazgatósági elnökének jelenlétében Gönci János, a Malév vezérigazgatója és John McCulloch, a légiszövetség első számú vezetője írta alá. A ceremónián részt vett Henrik Arle, a Finnairnek, mint a csatlakozás fő szponzorának vezérigazgató-helyettese.
A Malév az idén májusban írt alá szándéknyilatkozatot a csatlakozásról. A teljes jogú tagsághoz még össze kell kötnie a magyar légitársaság IT-rendszerét a szövetséghez tartozó légitársaságok rendszerével, össze kell hangolnia a főbb belső folyamatokat és kétoldalú megállapodásokat kell kötnie a szövetségben érdekelt partnerekkel. A Malév reményei szerint a csatlakozási folyamat 15 hónapon belül lezárul.
A magyar cég eredetileg a Sky Teammel szeretett volna együttműködni, a Malév azonban három hónapos "ismeretség" után úgy döntött, hogy a Oneworlddel köt "házasságot". "Az együttműködés egy olyan piacvezető légitársasági szövetséggel, mint a Oneworld, óriási előnyt jelent a magyar partner számára, ugyanis utaslétszám-növekedést okoz a Malév járatain" - nyilatkozta a Menedzsment Fórumnak Dr. Gönci János.
Hozzátette: a másik légitársasági szövetséggel, a Star Alliance-szel való társulás nem jöhetett szóba, hiszen ez a szervezet Magyarország szomszédjai körében több partnerrel is rendelkezik: az Austrian Airlines és a Lufthansa is a tagja. A Sky Teammel elindult a párbeszéd az együttműködés érdekében, azonban ebbe a körbe csak társként és nem teljes jogú tagként léphetett volna be a Malév, míg a Oneworld nem szabott ilyen kikötéseket.