2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az augusztus 20-a utáni hétvégén indult be a nagy tanszervásárlási roham, írja az Auchan és a Tescó tapasztalatai alapján a Napi Gazdaság.

A két nagy lánc az idén eltérő marketingkommunikációt választott az iskolakezdési készletek kipörgetésére, míg a Tesco a tanszerekre és egyéb eszközökre fokuszált, az Auchan a kiegészítőket helyezte előtérbe. Hackl Mónika, a Tesco szóvivője a Napinak elmondta, hogy a cég azért "feküdt rá" a tanszerekre, mert az generálja a volument, de természetesen a mesefigurákkal és mozihősökkel ellátott kiegészítőket is belistázták.

Gillemot Katalin, az Auchan kommunikációs igazgatója szerint a gyerekek iskolalátogatási kedve nagyban függ attól, hogy van-e például Mici Mackót, esetleg Hannah Montanát ábrázoló tolltartójuk vagy sem. Ezt a szülők is pontosan tudják, így nyilvánvaló volt, hogy a volument generáló eszközök mellett ezekre is érdemes súlyt fektetni.

Az utóbbi néhány évben a tanszerek és kiegészítők lényegében hipermarket-kategóriává váltak, a piaci forgalom több mint felét a nagy alapterületű üzletek adják. Az a fogyasztó is vásárol ilyenkor iskolakezdéshez szükséges terméket, aki a csomag nagyobbik részét szakkereskedőnél veszi meg. Ennek köszönhetően idén mind az Auchan, mind a Tesco további piacot hódított. Tavaly az Auchan két számjegyű növekedést ért el a tanszerek és kiegészítők szegmensében, idén a tavalyinál valamivel kisebb volt a növekedés - mondta Gillemot Katalin, ám hozzátette, a recessziós időszakban ez érthető, ugyanakkor még nincs vége a sulikezdési őrületnek.

Tavalyi tapasztalatok szerint szeptember első hetében még sokan "rohangáltak" a tanszerosztályon, hogy beszerezzék a tanítók-tanárok igényeinek megfelelő eszközöket, így idén az akciós időszakot néhány nappal meghosszabbították. Hasonlóan gondolkodik a Tesco is, az akció ott is átnyúlik az iskolakezdés első hetébe, írja a Napi.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!