A két nagy lánc az idén eltérő marketingkommunikációt választott az iskolakezdési készletek kipörgetésére, míg a Tesco a tanszerekre és egyéb eszközökre fokuszált, az Auchan a kiegészítőket helyezte előtérbe. Hackl Mónika, a Tesco szóvivője a Napinak elmondta, hogy a cég azért "feküdt rá" a tanszerekre, mert az generálja a volument, de természetesen a mesefigurákkal és mozihősökkel ellátott kiegészítőket is belistázták.
Gillemot Katalin, az Auchan kommunikációs igazgatója szerint a gyerekek iskolalátogatási kedve nagyban függ attól, hogy van-e például Mici Mackót, esetleg Hannah Montanát ábrázoló tolltartójuk vagy sem. Ezt a szülők is pontosan tudják, így nyilvánvaló volt, hogy a volument generáló eszközök mellett ezekre is érdemes súlyt fektetni.
Az utóbbi néhány évben a tanszerek és kiegészítők lényegében hipermarket-kategóriává váltak, a piaci forgalom több mint felét a nagy alapterületű üzletek adják. Az a fogyasztó is vásárol ilyenkor iskolakezdéshez szükséges terméket, aki a csomag nagyobbik részét szakkereskedőnél veszi meg. Ennek köszönhetően idén mind az Auchan, mind a Tesco további piacot hódított. Tavaly az Auchan két számjegyű növekedést ért el a tanszerek és kiegészítők szegmensében, idén a tavalyinál valamivel kisebb volt a növekedés - mondta Gillemot Katalin, ám hozzátette, a recessziós időszakban ez érthető, ugyanakkor még nincs vége a sulikezdési őrületnek.
Tavalyi tapasztalatok szerint szeptember első hetében még sokan "rohangáltak" a tanszerosztályon, hogy beszerezzék a tanítók-tanárok igényeinek megfelelő eszközöket, így idén az akciós időszakot néhány nappal meghosszabbították. Hasonlóan gondolkodik a Tesco is, az akció ott is átnyúlik az iskolakezdés első hetébe, írja a Napi.