Az újság szerdai cikke szerint az online értékesítés egyre nagyobb szerepet játszik a zeneiparban, tavaly a szektor amerikai bevételeinek már közel kétharmadát a különböző digitális csatornák adták az Amerikai Lemezkiadók Szövetségének (RIAA) adatai szerint. A különböző letöltési és folyamatos online kapcsolat melletti (streaming) zenevásárlást kínáló szolgáltatóktól 4,51 milliárd dollár értékben vásároltak számokat az amerikai felhasználók.
Így néz ki a YouTube milliomos háza
Az elmúlt években számos online zenei szolgáltatás jelent meg a piacon, átformálva az egész szektor üzleti modelljét. A legismertebb és máig a legnépszerűbb a Spotify a maga 75 milliós felhasználói táborával, de az Apple Musicot is már több millióan használják, és idővel meg is előzheti riválisát. Ugyanakkor a YouTube az egymilliárd körüli rendszeres felhasználójára építve még náluk is gyorsabban növelheti előfizetőinek a számát, így könnyen előfordulhat, hogy rövid idő alatt letarolja a piacot - írja az újság.
MTI