Dobos Tímea szóvivő emlékeztetett: a "Miskolc városi villamosvasút fejlesztése" című, uniós támogatással megvalósuló nagyprojekt járműtenderét lezáró szerződést idén február 15-én írták alá, ennek keretében gyártja le a Ganz-Skoda Közlekedési Zrt. Miskolcnak a 31 új villamost. A társaság ezután nyújtott be kérelmet a Nemzeti Közlekedési Hatóságnak az előzetes típusengedély iránt, amelyet most megkapott.
Miskolcon - zömmel uniós forrásból - mintegy 40 milliárd forintból fejlesztik a villamosközlekedést.
A Zöld Nyíl elnevezésű projekt keretében a pályát már átépítették és meghosszabbították. A csaknem 15 milliárd forint értékű munkát a Colas-Alterra Zrt., a Colas út Zrt., a WIS Zrt. és a Pentavia Kft. alkotta Zöld nyíl 2009 konzorcium végezte el.
A járműbeszerzés közbeszerzési pályázatának többször is neki kellett rugaszkodni, mivel háromszor is az olasz AnsaldoBreda S.p.A. nyerte meg, ám a döntést minduntalan megtámadták a vesztes ajánlattevők a Közbeszerzési Döntőbizottságnál. A pályázók között volt a spanyol CAF, az S.C. ASTRA Vagoane Calatori S.A. Arad, a Solaris Bus and Coach SA. és a Ganz-Skoda Közlekedési Zrt. Az utolsó, eredményesnek és érvényesnek nyilvánított tendert a Skoda-Ganz nyerte. A cég harmincegy villamost gyárt Miskolcnak, 18,6 milliárd forint értékben.
A teljes egészében alacsony padlós, klímás, számítógép-vezérelt Skoda 26THU3 villamosokat a csehországi Plzenben gyártják, az első kettőt 2014 februárjában szállítják Miskolcra. A korábbi közlés szerint havonta 3-3 jármű érkezik majd, az utolsót pedig 2015 februárjában kapja meg a város.
MTI