2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Bár az elmúlt években a gyártók sorra jöttek ki a tisztán elektromos hajtású autóikkal, úgy tűnik, hogy a vásárlók mégsem akarnak majd teljes egészében lemondani a hagyományos üzemanyagokról, és az öszvér megoldás, a plug-in hibridek felé fordulnak.

Bár tavaly még az elektromos autók eladásai túlszárnyalták a plug-in hibridekét, nagyon úgy tűnik, hogy a közeljövőben ez megváltozik – írja az Autonews.

Tavaly a számok még úgy néztek ki, hogy a tisztán elektromos kocsik eladásai Európában 73 százalékkal nőttek és elérték a 58 200 darabot. Ezzel szemben a plug-in hibridek 26 százalékkal nőttek és 39 500 darabos piaccal büszkélkedhetnek. Ezek alapján a fenti állítás furcsának tűnik, iparági szakértők mégis azt gondolják, hogy az igény meg fog nőni azokra az autókra, amelyekkel rövidebb távon (pl. munkába vagy bevásárolni) töltéssel és tisztán elektromos hajtással mehetünk, azonban ha utazunk, akkor ott lesz a hagyományos autókra jellemző hosszú hatótávolság. Ráadásul a gyártók egyre másra jönnek majd ki plug-in hibrid autóikkal, így a válaszék is nőni fog.

Európában elsősorban a VW csoport, a BMW és a Mercedes jeleskedik a plug-in hibridek gyártásában, de persze más gyártók is kínálnak ilyen megoldásokat. A Toyota Priusból, amelynek neve sokáig egyet jelentett e hibridekkel, szintén kínál plug-in kivitelt és a Volvo sem igazán akar kimaradni a piacból.

Persze sokan esküsznek csak elektromotorral hajtott autókra is, főleg Európa gazdagabb részén. A legnagyobb piacuk Norvégia, de Franciaország, Németország és Nagy-Britannia viszonylag nagy számban szívja fel ezeket a kocsikat (a nagy szám persze viszonyítás kérdése).

Talán nem meglepő, hogy a legnépszerűbb típus Európában a Nissan Leaf (ilyennek járnak a XII. kerületben kátyúkat ellenőrizni) volt, amelyet a Mitsubishi Outlander PHEV követett.

Kattintásra galéria nyílik!

Az IHS Automotive iparági szakértője szerint már idén, de legkésőbb jövőre, a globális plug-in hibrid gyártás leelőzheti az elektromos autókét, 2020-ra elérheti az 1,35 milliót, 2025-re pedig a 2,7 milliót. Ezzel szemben a tisztán elektromos kocsik gyártókapacitása 2020-ban 1 millió körül jár majd.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!