A jóváhagyás azt jelenti, hogy már semmi sem áll a súlyosan veszteséges társaság újjáélesztésének útjában. A tervek szerint új céget hoznak létre a Franciaország és Nagy-Britannia közötti alagút működtetésére részvénycserével.
A megállapodás pénzügyi hátterét a Goldman Sachs és a Deutsche Bank biztosítja: a bankoktól 35-43 évre dupla hitelt kap a társaság, 1,5 milliárd fontot, illetve 1,965 milliárd eurót, s átütemezik a meglévő hiteleket is.
A Eurotunnel hitelezői novemberben hagyták jóvá a cég szanálási tervét, hogy a 9,16 milliárd eurós adósságát egy hosszú futamidejű, negyven éves bankkölcsönnel több mint a felével csökkentsék. Az 53 hitelezőnél a Eurotunnel adósságának 72 százaléka halmozódott fel. A társaság tavaly júliusban kért csődvédelmet, miután első lépésben kudarcba fulladtak a hitelezőkkel folytatott átütemezési tárgyalások.
A tartozások felhalmozódásának fő oka, hogy a jelentős hitelekkel megtámogatott hatalmas tenger alatti beruházás anyagilag sosem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. A tervezetthez képest jóval többe, tízmilliárd fontba került a beruházás, megkésve indult a közlekedés az alagúton 1994-ben, majd a forgalom is elmaradt a várttól.