Az Audi Centrum a márka importőre, a Porsche Hungaria Kft. (PH) márkakereskedői hálózatához tartozó Óbudai Autójavító Kft. beruházásában készült el, támogatást nyújtott hozzá a német gyártó és az importőr is - mondta Krénusz Ferenc, az Audi Centrum Budapest ügyvezető igazgatója a megnyitó alkalmából az MTI-nek.
Az épületegyüttes szigorú minőségi elvárásokat teljesít, összesen mintegy 4.000 négyzetméteren. Szervize modern szerelő-, karosszéria-javító állásokkal, ultramodern fényezőkabinokkal rendelkezik. Tizennégy modell bemutatására alkalmas szalonja az Audi R8-as modelljének kizárólagos magyarországi értékesítőhelye. A központ jelenleg 120 embert foglalkoztat, de akár 180 dolgozó foglalkoztatására is alkalmas.
A kft. eddig - eltekintve a válság elmúlt két évétől - éves szinten mintegy 180 új autót értékesített, de a cég vezetése az új központtól azt várja, hogy legalább 300 darabra nő az eladás.
Mátrabérci Sándor, a PH Audi márkaigazgatója az MTI-nek arról számolt be, hogy a márka magyarországi értékesítése az idén már növekedni fog, a tavalyi 1.150 után az idén várhatóan 1.400 új autót adnak el. 2008-ban még 2.050 Audi kelt el a magyar piacon. Az Audi globális eladásai az idei első nyolc hónapban már 18 százalékkal bővültek a tavalyi év hasonló időszakához képest, elérték a 726.590 darabot.
A márkaigazgató a magyarországi növekedést annak tulajdonítja, hogy a cégek, amelyek a válságban elhalasztották vásárlásaikat, megkezdték a kilábalást, már bátrabban fejlesztenek. Az Audi-vásárlók 80-90 százaléka különböző vállalkozás. A fellendülést az értékesítésben 2012 után várja Mátrabérci Sándor.
Az Audi márkakereskedéseket a többi márkához képest kevésbé "tépázta meg" a válság, jelenleg 14 értékesítőhely van országszerte, számuk mindössze eggyel csökkent az utóbbi két évben.
Az Audi Centrum megnyitására időzítették a márka új modellje, az A1 magyarországi bevezetését, amellyel a minik szegmensében keres helyet magának az Audi. A kisautóból évi 60-80 darab eladását tartják reálisnak a magyar piacon.
MTI