Metes György, a Magyar Légiforgalmi Szolgálatok Szakszervezetének vezetője (a Jobbik politikusa) a napokban jelentett be sztrájkkészültséget. Az érdekvédő kevesellte a Hungaro Control Magyar Légiforgalmi Szolgálat tervezett átalakításával kapcsolatos tájékoztatást (a szolgálatból részvénytársaságot hozna létre a gazdasági tárca). Metes bejelentése a vele együttműködő két társszervezet vezetését is meglepetésként érte: a híradásokból értesültek róla. A három szakszervezet - MLSZSZ, IDSZ, IGDSZ - ugyan valóban összefogott a munkavállalók érdekeinek képviseletéért, ám a munkabeszüntetésről nem született közös döntés.
Metes bejelentése mindenesetre hatott. Meggondolásra késztette a közlekedési tárca politikai vezetését, amely a Budapest Airportnál elmérgesedett munkavállalói konfliktus mellé nem mert felvállalni még egyet, s inkább a meghátrálás mellett döntött. A Hungaro Controlból nem lesz gazdasági társaság január elsején - egyelőre nem tudni, hogy az átalakítás meddig csúszik - írta a NOL.hu.
Mindez azt jelenti, hogy a légiforgalmi szolgálat 2006 elejét is költségvetési intézményként éri meg, ezért rá is vonatkozik majd a költségvetési szférában előírt 10 százalékos létszámleépítés és 20 százalékos dologi kiadáscsökkentés. A közlekedési tárca tegnapi közleménye a korábban tervezett január elsejét már nem is említi, mindössze az áll benne, hogy a Hungaro Control átalakítására "a Budapest Airport Rt. privatizációjának sikeres lezárását követően, de legkorábban 2006 folyamán kerülhet sor".