Sokaknak a nyár a kikapcsolódás és a szabadság ideje, a Nagy-Britanniában működő mintegy 3,7 millió kis- és közepes vállalkozás számára azonban ez az év egyik legnehezebb időszaka, derül ki a Financial Services tanulmányából. A vezetők folyamatosan emberhiánnyal küszködnek, miközben maguk is szeretnék végre kiengedni a gőzt. Ennek ellenére a felmérés szerint minden tizedik megkérdezett egyáltalán nem vesz ki szabadságot, míg 53 százalék mindössze két hetet engedélyez magának az év során, az adható néggyel szemben.
Tervezés: a szezonális trendek minden évben megjelennek, ezért érdemes velük előre számolni.
Tartsuk nyitva a szemünk: folyamatosan figyeljük a készleteket. A túl nagy készletezés felboríthatja a cash flowt, ha viszont kifogyunk egy termékből, ügyfelet veszíthetünk.
Rend a lelke mindennek: ha rendet tartunk a számlázás és a mindennapi nyilvántartás területén akkor sem esünk pánikba, ha hirtelen túl sok tennivaló szakad ránk.
Partnerkapcsolat: az új ügyfelek szerzését tartogassuk arra az időszakra, amikor nem küzdünk emberhiánnyal és nem csapnak össze fejünk felett a hullámok. Igyekezzünk a meglévő partnerek maximális kiszolgálására.
Tervezzünk a hiánnyal: amennyiben szabadságot szeretnénk kivenni, legyünk reálisak és nézzünk szembe a valósággal. Csak akkor menjünk nyaralni, ha nem veszélyeztetjük a napi ügymenetet és a már megszerzett ügyfeleket.
A feladatok delegálása: nincs is annál kiábrándítóbb, mint mikor a nyaralás közepén laptoppal vagy mobiltelefonnal kell a strandon üldögélni. Próbáljuk leosztani a feladatokat azoknak a kollégáknak, akikben valóban megbízunk. A levelesládánkat is ürítse, hogy ne azzal kezdjük az első napokat, hogy a felhalmozódott kupacot takarítjuk.
Menedzsment Fórum