10p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

A Magyar Kedvezmény Kártyáról szóló cikkünk után exkluzív interjút adott lapunknak T. Zs. ügyvezető igazgató és Beszteri Zoltán az oktatásért és ügyfélszolgálatért is felelős együttműködő partnercég vezetője. Beszélgettünk célokról, a titkolózás miértjéről és az MKK-ról. Mfor.hu-interjú.

Múlt héten a július 9-i indulása után mi is írtunk a Magyar Kedvezmény Kártya rendszeréről, mely több fórumon is találgatásokra adott okot a rendszert és az alapítócéget övező rendkívüli titkolózásnak köszönhetően. Többen MLM-rendszerre gyanakodtak, míg mások átverésnek tartják az egészet. Gyakorlatilag azonban nincs szó másról, mint az MLM-rendszer és a meglévő kedvezménykártyás, online kuponos oldalak elegyéről. A felhasználó kedvezményes vásárlási lehetőséget kap, illetve jutalékban részesül a behozott cégek után, a vállalkozások pedig forgalomnövelő lehetőségeket és egyéni reklámfelületet kaphatnak.

A honlapon úgy fogalmaznak, hogy felejtsünk el mindent, amit eddig az MLM-rendszerekről tudtunk. Miért más a Magyar Kedvezmény Kártya rendszere?

T. Zs.: Azt mindenképpen szerettük volna elkerülni, hogy ezt a kezdeményezést is a korábbi próbálkozásokhoz hasonlítsák. Ezért szándékosan igyekszünk kerülni is ezt a kifejezést, ugyanis számos olyan cég van a piacon, mely gyakorlatilag a nem valós ajánlatokra, „látszattermékekre” és a felhasználók általi befizetésekre épít, és már nagyon sokan csalódtak emiatt. Mi megfordítottuk az eddig ismert rendszerek működését, és leginkább segíteni szeretnénk a családoknak, embereknek és cégeknek ezzel a rendszerrel.

Beszteri Zoltán: Nagyon fontos, hogy a kedvezménykártya valós igényekre épülve jött létre, hiszen a mai gazdasági helyzetben szükség van egy ilyen rendszerre. Mi nem kérjük azt, hogy mindenki szervezzen be egyénileg több tízezer embert, hogy többmilliós jövedelemre tegyen szert, rendszerünkben már 4 közvetlenül meghívott, azaz összesen 256 ismerőssel is 1 000 000 forint feletti havi jövedelem érhető el.

De azt nem lehet tagadni, hogy az MLM alapjaira építették fel az egészet, hiszen megvan a jutalékrendszer, megvan a hálózatépítés és az értékesítés folyamata is.

T. Zs.: Valóban az MLM-rendszerek működése jelenti az alapot, de ugyanez az elve minden többszintű közösségi vagy marketing rendszernek is. Rendszerünk szakít a hagyományos multi-level rendszerekkel, mivel több lényegi dolgot megváltoztattunk benne.

B. Z.: Úgy gondoltuk, hogy egy kedvezménykártya akkor ér igazán valamit, ha az, aki megkapja, tud is költeni vásárlásaira, azaz valóban tudja használni kártyáját. Ezért fontos, hogy felhasználóink havonta legalább egy partnert regisztráljanak, amit rendszerünkben több szinten keresztül jutalékkal honorálunk. Ráadásul a partnereinktől befolyó megjelenési díj nagy részét visszaosztjuk a felhasználóinknak, így ennek az összegnek a nagy része kedvezménypartnereinkhez jut vissza felhasználóink vásárlásait követően, a maradékból fedezzük a költségeinket és persze a cég jövedelme is ebből jön ki. Az tehát, amit több hírportál is számolgatott, hogy milliárdokra teszünk szert már az indulásnál is, nem igaz. (mfor.hu szerk.: a megjelenési díj 30 ezer+áfájából tehát 20 ezer kerül kiosztásra és 10 ezer marad az MKK-nak.)

Az a közel 1080 partner, aki az induláskor szerepelt az oldalon, hogy került a rendszerbe?

B. Z.: Hogy ők fizettek-e megjelenési díjat? Nem, tehát már ezért sem lehet igaz, hogy mi ennyit és annyit kerestünk eddig. Természetesen azóta több partnerünk csatlakozott, akik kifizették a megjelenési díjat. Az induláskor megjelenők azok a partnerek, akik a kártyakibocsátónk rendszerében szerepelnek, hiszen vele is együttműködést kötöttünk, így minden cég, mely a mi rendszerünkben szerepel, az EDC (szerk.: Euro Discount Card) oldalán is megjelenik. Tehát lényegében több mint egymilliós bázis, kártyahasználó számára lesz látható kedvezményes ajánlata, hirdetése, amit a megjelenési díj fejében helyezhet el az oldalunkon. (mfor.hu szerk.: tehát például a korábbi cikkünkben megjelent Agip nem az MKK, hanem az EDC szerződött partnere)

T. Zs.: A hirdetésekről egyébként már van statisztikánk. Egy hirdetésre átlagosan 64 egyedi látogató kattintott már az első napon. Ez pedig jónak tekinthető, mivel egy kisvállalkozás egyedi honlapját egy hónapban átlagosan mindössze 150-200 egyedi látogató nézi meg és ennél nagyobb látogatottságért komoly reklámokat kell megfizetnie minden cégnek havi szinten. (mfor.hu szerk.: a Google hirdetéseinél a keresőszótól függen a kattintás alapú díj 10 és 150 forint között mozog. Utólagos kérdésünkre T. Zs. elmondta, ők 19 és 30 forint/kattintás közötti árral számolnak.)

Miért éri meg jobban a vállalkozóknak az MKK-hoz csatlakozni, mint mondjuk az EDC-hez, ahol viszont nem kell megjelenési díjat fizetni?

T. Zs.: Először is, a befizetett 38 100 forintos bruttó díj 110 százalékban leforgalmazható az MKK oldalain megjelenő (egyedi kattintás alapú, szöveges, képes) hirdetések formájában, de akár további 50 százalék hirdetési kedvezmény is elérhető. Emellett a csatlakozott cég, MKK regisztrációval is rendelkezik automatikusan, ami azt jelenti, hogy jogosult minden olyan lehetőségre, melyekre egy magánszemély (csapatot építhet, kártyát igényelhet, jutalékot szerezhet), illetve az EDC rendszerébe pluszként mi regisztráljuk be céges partnereinket, ezzel együttműködő partnerünk piaci helyzetét is erősítve. Nem célunk más működő rendszerek ellen dolgozni, mi egy alternatívát kínálunk.

Azt lehet tudni, hogy kik állnak a rendszer mögött, kik találták ki az egészet?

T. Zs.: Persze.

És elárulják?

T. Zs.: Nem titok. Zoltán, Én és még egy harmadik személy.

Az ő kiléte publikus?

T. Zs.: Ő inkább maradjon anonim.

Visszatérve a kezdetekre: miért kellett ez a nagyfokú titkolózás? Ez csak azt a bizonytalanságot erősítette és olyan találgatásokra adott okot, amit kerülni akartak. Pl. hogy ez is egy MLM-rendszer.

T. Zs.: Muszáj volt így dönteni, ha azt akartuk, hogy megvalósuljon és működhessen ez a rendszer. Nagyon sok támadás ér bennünket még így is, ha pedig idő előtt kiderültek volna dolgok, tönkre tehették volna tervünket.

B. Z.: Az indulás pillanatában egyébként minden kiderült, és a sokat emlegetett cégnév is felkerült az oldalunkra. Más lehetőséget a mai környezetben pedig nem láttunk arra, hogy elindíthassunk egy ilyen összetett rendszert: vagy tönkretették volna, vagy pedig ellopják az ötletet és esetleg gyengébb minőségben mások csinálták volna meg. Támadtak bennünket azzal is, hogy mindössze pár napos a cégünk, de ezt is szándékosan alakítottuk így, és jegyeztettük be ilyen későn a céget. Ha másként csináljuk, a cégbíróságról is kiszivároghattak volna információk.

A honlapon említettek uniós forrásokat. Erről mit lehet tudni? Mit fedeznének pályázati pénzből?

B. Z.: Szeretnénk, ha azok, akik valóban rászorultak, és már vásárlásonként 100 forint is nagyon sokat jelentene nekik, hozzájuthassanak a kártyánkhoz. Ezért különböző civil szervezetekkel és alapítványokkal folytatunk tárgyalásokat, és ennek a megvalósítását fedezné részben uniós pénz. Mivel ezzel kapcsolatban tárgyalásaink még folyamatban vannak, nem szeretnénk erről ennél konkrétabban beszélni.

Számszerűen mi a Magyar Kedvezmény Kártya célja? Hány felhasználót szeretnének a rendszerben látni, hány kedvezménypartnerrel lennének elégedettek?

T. Zs.: Nehéz ezt még ennyire az elején megmondani, hiszen minden a gyakorlatban fog eldőlni, de erre nézve számos előzetes kalkulációt végeztünk. Sok függ attól is, hogy hányan vannak olyanok, akik ezt tényleg komolyan gondolják a felhasználóink közül. Részben ezért is zártuk le ideiglenesen a regisztrációt most az oldalunkon. Szeretnénk, ha így letisztulna a közösség, másrészt, akit valóban érdekel, az megérthesse az egész rendszert és annak működését.

B. Z.: Mondhatnánk itt most akármilyen számot, de az jelen pillanatban, ennyire az elején még irreális lenne. Annyit azonban elmondhatok, hogy nem az egyik legnagyobb kedvezménykártya forgalmazó szeretnénk lenni, hanem a legnagyobb ingyenes vásárlói közösség Magyarországon.

Ez mekkora piaci lefedettséget jelentene? Amikor elkezdték összerakni a rendszert, biztosan megfogalmazódott egy partnerszám, ami elégedettséggel töltené el Önöket.

T. Zs.: A piacon található kártyakibocsátók jelenlegi partnerszáma 1-2000 cég körül van. Mondjuk úgy, hogy ha a három legnagyobb cég összesített partnerszámát magunkénak tudnánk, ami 2000-rel számolva 6000 vállalkozás, akkor már elégedettek lennénk. De természetesen szeretnénk, ha minél több magyarországi cég venne részt kezdeményezésünkben.

Ez némi számolást követően azt jelentené, hogy 6000 céget, 340 fős bázisokkal számolva 24 csoport tudna beszervezni, ha a kártyaigénylés feltétele a csoport teljesítménye után 250 partner. A 24 bázis 8160 fős potenciális vásárlói tömeget jelentene. Ez elég lenne? Illetve ez a bázis el tudná „tartani” úgy azt a 6000 céget, hogy nekik megérje az MKK rendszerében maradni?

T. Zs.: 8160 felhasználó csak a cégek csatlakoztatását végezné, ennél jelenleg is lényegesen több kártya várhat kibocsájtásra, nem beszélve együttműködő partnerünkről, ahol már jelenleg is több mint 1.000.000 kártyatulajdonos található. Biztosak vagyunk abban, hogy ez a vásárlói szám már könnyedén el tudja „tartani” az említett cégeket. (mfor.hu szerk.: az egymillió tulajdonos elérése az együttműködő partner, EDC-hez csatlakozva is elérhető bárki számára) De pontos kalkulációkat egyelőre nem lehet végezni, hiszen nincsenek hozzá fix adatok. Mint mondtam, egyelőre nagyon sok a változó, egyszerű matematikai alapokon nem lehet egy összetett üzleti modellt leírni, sem kivitelezni. Fontos megérteni, hogy egy ilyen számítás elvégzéséhez bonyolult, felsőfokú matematika szükséges, piac- és közvélemény kutatással, tényekkel, és számokkal. Ha egy üzlet sikerességét, vagy az indulást követő állapotokat előre le lehetne írni valamilyen tudományos nyelven, bárki betekinthetne a jövőbe, annak megfelelően hozhatna döntéseket. Sajnos ez nem így működik. Ezek az említett bázisok nem homogének, az aktivitásuk nem egyforma, és már most is nagyságrendekkel több kártyatulajdonos van 8160 főnél. A célunkat akkor fogjuk elérni, amikor Magyarország legnagyobb vásárlói közösségeként, azt fogjuk látni, hogy felhasználóink örömteli élményként élik meg vásárlásaikat, az MKK adta lehetőségeket kihasználva.

Mi az elképzelés: csak a lakosságnak szolgáltató cégeket akarnak a rendszerben látni, vagy olyanokat is, akik az üzleti szférának szolgáltatnak?

T. Zs.: Nem tettünk ilyen megkötést.

B. Z.: Júlia fodrászata ugyanúgy lehet a partnerünk, mint például az üzleti partnerekkel is rendelkező Vodafone Magyarország vagy bármely más országos cég.

Amikor elkezdték az egészet, próbáltak okulni a pár éve bajba keveredő vásárlói közösség által elkövetett hibákból? Ilyen szempontokat figyelembe vettek?

T. Zs.: Őszintén szólva nem sokat tudok arról az ügyről. Tudom, hogy adóhiányt halmozott fel, nem is tudom, mekkora összeget kellett befizetniük, de kifejezetten nem ástuk bele magunkat. Egyébként a jutalék kifizetését megelőzően minden magánszemélytől egy megbízási szerződéskötés utáni adóelőlegre vonatkozó nyilatkozatot kérünk, tehát a jutalékok kiutalása már nettó formában történik. A vállalkozások esetében pedig számlázással történik minden tranzakció. Arról persze, ha egy adott vállalkozás esetlegesen nem a jogszabályoknak megfelelően jár el, mi már nem tehetünk. Természetesen minden esetben a hatályos jogszabályoknak megfelelően alakítjuk rendszerünk működését, mert célunk a hosszú távú és stabil alapokon álló működés biztosítása.

Székely Sarolta
mfor.hu

(A cég ügyvezetője nem járult hozzá a személyes adatai kezeléséhez és megjelenéséhez.)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!