A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy a Vodafone Magyarország Mobil Távközlési Zrt. (Vodafone) 2012. májusában és júniusában lefolytatott „Feltöltés jutalompercekkel” és a „BlackBerry” kampányaiban megtévesztette a fogyasztókat. A jogsértés megállapítása mellett a GVH 25 millió forint bírság megfizetésére kötelezte a vállalkozást, közölte a hivatal.
A „Feltöltés jutalompercekkel” elnevezésű kampányban minden 2000 forint feletti egyenlegfeltöltést követően három jutalom közül választhattak a fogyasztók (Jutalom Percek, Jutalom SMS vagy Jutalom Net). A kedvezmény része volt továbbá, hogy minél nagyobb összeggel töltötték fel a kártyájukat, annál nagyobb jutalmat kaptak. A fogyasztók figyelmét azonban nem hívták fel arra, hogy a Jutalom Percek szolgáltatás igénybevételének több feltétele és korlátja van. Fontos felhasználási feltétel, hogy a szolgáltatást csak regisztrációt követően lehet igénybe venni, valamint, hogy az ingyenes perceket csak hálózaton belüli, belföldi és csak hétvégi időszakban történő, normál díjas hívásokra lehet felhasználni.
A vállalkozás a „BlackBerry kampány” keretében 200, illetve 500 perc bónuszt kínált azoknak a fogyasztóknak, akik meghatározott számlacsomagra (Mátrix 3, Mátrix 5) fizetnek elő. A kampány népszerűsítése során azonban arról nem tájékoztatták megfelelő módon a fogyasztókat, hogy az ingyenes percek csak belföldi, hálózaton belüli normál díjas hívásokra érvényesek, így a fogyasztó azt gondolhatta, hogy korlátozás nélkül felhasználható bónusz perceket kap. A GVH megállapította, hogy a vállalkozás a fenti magatartásával a fogyasztók megtévesztésére alkalmas kereskedelmi gyakorlatot folytatott, ezért 25 millió forint bírság megfizetésére kötelezte.
A hivatal a bírság összegének megállapításánál súlyosító körülményként vette figyelembe, hogy korábban már több alkalommal megállapította, hogy a vállalkozás a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított.
mfor.hu