Úgy tűnik az internet forradalmasította az álláskeresési és álláshirdetési szokásokat. Ma már a felsőfokú végzettségűek döntő többsége az interneten keres állást. A cégek álláshirdetésre fordított kiadásaiknak több mint felét az internetes hirdetésekre költik.
Ezekből a jelenségekből kiindulva a STRAKETING Stratégiai Marketing Kutató és Tanácsadó Iroda saját kezdeményezésű kutatást végzett, amelynek főbb megállapításairól az iroda csütörtökön sajtótájékoztatón számolt be.
Az 5 legkeresettebb internetes állásközvetítőről kérdezték meg a hirdetéseket feladó cégek véleményét a kutatás keretében. Ez az öt szolgáltató egy időben csaknem 1.200 állásajánlatot tesz közzé az interneten. Néhánynál a személyzeti tanácsadó irodákon keresztül jelennek meg a hirdetések, másoknál viszont a cégek közvetlen hirdetései vannak többségben.
A felmérés szerint a hirdetők kisebb jelentőséget tulajdonítanak az internetes állásközvetítők által kért szolgáltatási díjnak, az ügyfelekkel való személyes kapcsolattartásnak. Statisztikai eljárással a felmérés készítői kimutatták, hogy a hirdetők 90 százaléka gyakorlatilag az oldal látogatottságát, illetve a látogatók összetételét veszi figyelembe a szolgáltatók közötti választásnál.
Az álláshelyeiket interneten is hirdető cégek a szolgáltató választásakor az internetes oldal professzionális működését is a legfontosabb szempontok között említik.
Az elemzésbe bevont internetes állásközvetítők között a legutoljára piacra lépő profession.hu a hét vizsgált kritériumból a legkedvezőbb értékelést kapta. Öt kritériumnál a legkedvezőbb minősítést adták a megkérdezett hirdető cégek.
A jobpilot internetes állásközvetítő a rugalmasság, a professzionizmus, illetve az egyszerű kezelhetőség kritériumai szerint kapott az átlagosnál lényegesen magasabb elégedettségi pontszámot. A jobline ez utóbbi két kritérium alapján, sőt ezen kívül a beadott önéletrajzok számát illetően is elégedettséget vívott ki a hirdetést feladó partnerek körében. A job4smarts ügyfelei a szolgáltatási árral voltak különösen elégedettek. A cv-online a külföldön végezhető munkára történő toborzásban tűnt ki.
Megváltoztatta a toborzást az internet
Ma már a felsőfokú végzettségűek döntő többsége az interneten keres állást. A cégek álláshirdetésre fordított kiadásaiknak szintén több mint felét az internetes hirdetésekre költik.