Összesen 1,4 milliárd forint értékben nyerte el 4 budapesti vállalkozás az 1956-os emlékévhez kapcsolódó kommunikációs feladatokra kiírt eljárást. A közbeszerzést 3 részfeladatra osztották.
Az első rész a tájékoztatás elősegítését célzó magazinokban (heti, kétheti, havi és egyéb periodika szerint megjelenő folyóiratok) és on-line hirdetési felületeken való megjelenésekre és kapcsolódó szolgáltatások elvégzésére irányult. A félmilliárd forintos keretösszegű szerződést az 1080 P Solution Agency Kft. nyerte el.
A feladatok második része megyei-, országos napilapok, heti, kétheti és havi lapok, közterületi hirdetési felületek és on-line hirdetési felületeken való megjelenések lebonyolítására irányult. A 400 millió forintos keretösszegű szerződést végül az egyazon tulajdonosi körhöz, Balásy Gyulához tartozó New Land Media Reklám, Szolgáltató és Kereskedelmi Kft. és a Lounge Design Kft. írhatta el. Utóbbinak biztosan nem ez az első kormányzati megrendelése, hiszen már 2011 óta dolgozik állami cégeknek, egyebek mellett hozzájuk köthető a "Magyarország jobban teljesít" kampány is.
A közbeszerzés harmadik részfeladata az 56-os emlékévhez kapcsolódó tájékoztatás elősegítését célzó nemzetközi kommunikációs kampány elvégzése, melynek keretösszegét szintén félmilliárd forintban határozták meg. A nyertes végül a Mindshare Communication lett, mely korábban a 25 milliárd forintos állami kommunikációs tender egyik győztese lett.
A pályáztatást gyorsított eljárásban bonyolította le a kiíró, a KKETTK Közalapítvány. Ennek oka a kiírás szerint, hogy 2016.10.23-ig a társadalom széles köre számára elérhetővé és megismerhetővé kell tenni a közbeszerzés tárgya szerinti szolgáltatásoknak megfelelő médiatartalmat, így kivételesen indokolt és sürgős a gyorsított eljárás alkalmazása, hogy az emlékév kommunikációja ne lehetetlenüljön el.
mfor.hu