Az Európai Autógyártók Szövetsége (European Automobile Manufacturers Association: ACEA) frissen közölt adatai szerint az az újautók regisztrációja 2011 októberében mért mélypont alá süllyedt 2012 februárjában.
A mindössze 795 482 regisztrált újautó hűen tükrözi mennyire gyenge a kereslet. Az autóipar ezen felül túlkapacitással is küszködik, ami később további leépítéseket eredményezhet, tehát a válságspirál tovább mélyíti az európai gazdaság gödrét.
Egy éves bázison februárban 10,5 százalékos esést mutat az újautók regisztrációja az EU-27-ben.
Országos bontás:
A főbb piacokon, mint például Németországban 11 százalékos visszaesést mértek az újautók regisztrációjában 2011 februárjához képest, míg 12 százalékost Franciaországban, 9,8 százalékost Spanyolországban, és még ezeknél is nagyobb mértékű csökkenést, 17 százalékos Olaszországban. Nagy Britannia ugyanakkor 7,9 százalékos növekedést regisztrált, így szembe ment az európai trenddel.
Márka szerinti bontás:
A régió legnagyobb gyártója, a Volkswagen 7,2 százalékos visszaesést mért a februári eladásokban, míg a második legnagyobb a PSA Peugeot-Citroen 13 százalékost.
A GM azt tervezi, hogy bezárja a németországi Bochum városában lévő gyártósorát 2016-ban, a 20 százalékos értékesítési csökkenésnek is köszönhetően.
A Daimler 1,7 százalékos, a BMW pedig 2,8 százalékos csökkenést regisztrálhatott februárban az eladási volumenében.
mfor.hu