2p

Tavaly óta teszteli az árukövető rádiós chipeket a Hewlett Packard a Wal-Martban, de eddig csak az áru töredékét látta el ezekkel. Idén már minden HP-terméket RFID-chippel szállítanak Amerikában, és a cég szerene élre törni az új technológia gyártásában is.

A Hewlett Packard idén már rádiójeladós azonosítóchipekkel látja el termékeit Amerikában. A Wal-Martnak és a többi kiskereskedelmi láncak szállított nyomtatók, kéziszámítógépek és egyéb termékek felcímkézés helyetti „felchipezéséhez” körülbelül egymillió darab RFID-chipre lesz szükség, írja a News.com.

Az RFID-technológia segítségével az amerikai kiskereskedők és beszállítóik éves szinten több milliárd dollárt spórolhatnak a szállítási és raktározási költségeken. Az árun a vonalkód helyett elhelyezett jeladók ugyanis percrekész információt biztosítanak a raktárkészletekről, az eladótérben lévő áru helyéről és mennyiségéről, és a szállításokat is követni lehet vele.

[ajanlo=90][igazitas=left/]A HP tavaly kezdte el az új technológia tesztelését a Wal-Marttal közösen, de eddig elenyésző számban használta az RFID-chipeket. A cég most szinte a nulláról szeretné elérni az évi egymillió darabos nagyságrendű chiphasználatot. A világ legnagyobb kiskereskedelmi lánca, a Wal-Mart száz nagy beszállítóval közösen kezdte meg az RFID-technológia tesztelését, és a HP mellett olyan multik is tagjai a Wal-Mart 100-nak nevezett kísérleti csoportnak, mint a Gillette, a Kraft Foods és a Procter&Gamble. Mint arról a Menedzsment Fórum már beszámolt, az európai áruházláncok közül a brit Tesco és a német Metro-csoport kísérletezik elsőként az új technológiával.

A HP-nak azért is nagyon fontos a váltás, mert az RFID-chipek gyártásában és az ehhez kapcsolódó informatikai rendszerek üzemeltetésében is érdekelt. Az elemzők szerint az RFID-technológia forgalma az elkövetkezendő négy évben a tízszeresére, a tavalyi 300 millió dollárról majdnem három millárd dollárra nő. A HP mellett a nagyobb IT-cégek, így a Sun és az IBM is versenyben vannak az új technológia hasznának lefölözéséért.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!