2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A héten bemutatott A380-as modell új kihívások elé állítja a repülőtereket, amelyek azonban nem bánják a milliárdokra rúgó átalakítási költségeket: mára ugyanis presztízskérdéssé vált, mely légikikötő képes fogadni a világ legnagyobb utasszállítóját.

Mivel az A 380-as minden méretét tekintve felülmúlja az eddigi rekordernek számító Boeing 747-400-ast, gyakorlatilag minden eggyel nagyobb méretet kap: a pályákat meghosszabbítják, a terminálokat kibővítik, az összekötő hidak számát megnövelik, sőt, elhelyezkedésüket úgy alakítják át, hogy lehetőleg a monstrum mindkét emeletét képesek legyenek összekapcsolni a terminállal.

Az elővigyázatosság nem véletlen: a hivatalosan 555 utasnak helyet adó óriásgép befogadóképességét a légitársaságok önkényesen 850-re növelhetik, amennyiben csak turista-osztályt üzemeltetnek.

A repülőterek érdekes módon nem kizárólag rövidtávú pénzügyi szempontok alapján döntöttek a költséges beruházások mellett. "A jövőben csak az a repülőtér marad meg igazán fontosnak, amely képes fogadni az A380-ast" - áll a Fraport közleményében.

Mint arról a Menedzsment Fórum korábban beszámolt, Európában és Afrikában 2004 áprilisában csupán egyetlen olyan repülőtér volt - a müncheni, illetve a johannesburgi -, amely képes lett volna fogadni az óriásgépet.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!