Mivel az A 380-as minden méretét tekintve felülmúlja az eddigi rekordernek számító Boeing 747-400-ast, gyakorlatilag minden eggyel nagyobb méretet kap: a pályákat meghosszabbítják, a terminálokat kibővítik, az összekötő hidak számát megnövelik, sőt, elhelyezkedésüket úgy alakítják át, hogy lehetőleg a monstrum mindkét emeletét képesek legyenek összekapcsolni a terminállal.
Az elővigyázatosság nem véletlen: a hivatalosan 555 utasnak helyet adó óriásgép befogadóképességét a légitársaságok önkényesen 850-re növelhetik, amennyiben csak turista-osztályt üzemeltetnek.
A repülőterek érdekes módon nem kizárólag rövidtávú pénzügyi szempontok alapján döntöttek a költséges beruházások mellett. "A jövőben csak az a repülőtér marad meg igazán fontosnak, amely képes fogadni az A380-ast" - áll a Fraport közleményében.
Mint arról a Menedzsment Fórum korábban beszámolt, Európában és Afrikában 2004 áprilisában csupán egyetlen olyan repülőtér volt - a müncheni, illetve a johannesburgi -, amely képes lett volna fogadni az óriásgépet.
Menedzsment Fórum
Milliárdokba kerül a reptereknek az Airbus új szupergépe
A héten bemutatott A380-as modell új kihívások elé állítja a repülőtereket, amelyek azonban nem bánják a milliárdokra rúgó átalakítási költségeket: mára ugyanis presztízskérdéssé vált, mely légikikötő képes fogadni a világ legnagyobb utasszállítóját.