2p

Az MNB 7,8 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki az OTP Faktoring Zrt.-vel szemben annak több ponton jogsértő panaszkezelési gyakorlata miatt, áll a felügyelet közleményében.

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) fogyasztóvédelmi célvizsgálat keretében vizsgálta az OTP Faktoring Zrt. tevékenységét abból a szempontból, hogy annak panaszkezelési szabályzata és gyakorlata megfelel-e a vonatkozó jogszabályi előírásoknak, áll az MNB közleményében.

A jegybank eljárása során megállapította többek között, hogy a pénzügyi vállalkozás a vizsgált időszakban közel egy hónapig nem, vagy hiányosan rögzítette a telefonos panaszkezelés során történt beszélgetéseket, elmulasztotta közölni az ügyféllel a panasz azonosítására szolgáló adatokat, s több esetben nem vagy csak hiányosan vette fel a jegyzőkönyveket.

További jogszabálysértést követett el az OTP Faktoring Zrt. azzal, hogy a panaszkezelési nyilvántartást hiányosan vezette. Egyes esetekben ugyanis az nem, vagy nem megfelelően tartalmazta a panasz rendezésének határidejét, a felelős személy megnevezését, valamint a panasz érkeztetésének időpontját. A nyilvántartási hiányosságok mellett a korábbi panaszkezelési szabályzatai sem feleltek meg maradéktalanul az előírásoknak, mivel nem szerepeltetett benne több, jogorvoslati lehetőséggel kapcsolatos törvényi előírást, illetve az 5 percen belüli élőhangos bejelentkezésre vonatkozó szabályt sem.

A feltárt hiányosságok nyomán az MNB kedden közzétett fogyasztóvédelmi határozatában a vonatkozó panaszkezelési jogszabályok betartására kötelezte a vállalkozást, s a jogsértések miatt 7,8 millió forint bírságot is kiszabott. A bírság összegének meghatározása során a jegybank kiemelten vette figyelembe, hogy a panaszkezeléssel összefüggő előírások elsődleges fogyasztói jogokat fogalmaznak meg, s kizárólag ezek maradéktalan betartásával oldhatók meg hatékonyan és gyorsan az ügyfélproblémák.

Súlyosító körülményként értékelte az MNB, hogy a feltárt hiányosságok nagyszámú ügyfelet érintettek, a telefonos panaszok rögzítésében jelentkező hiba különösen hosszú időn keresztül állt fenn, s a vizsgált panaszok közel egytizedénél történt késedelmes válaszadás. Enyhítő körülménynek számított ugyanakkor az OTP Faktoring Zrt. együttműködő magatartása, valamint a hiányosságok azonnali kiküszöbölésére tett intézkedése.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!