A második helyen Helsinki áll 13, a harmadikon Brüsszel és Düsseldorf 13,9-13,9, a negyediken pedig Koppenhága 14,1 százalékkal. Összességében a járatok 19,5 százaléka indul késéssel Európában.
A késések száma egyébként négy év óta első alkalommal kezdett ismét növekedni. A "rekordot" az 1999-es év tartja harminc százalék feletti aránnyal. A listát - Heathrow előtt - Zürich (26,1), Bécs (24,8), Madrid (23,7), Amszterdam (23,6), Róma Fiumicino (23,5), Dublin (23,5), Párizs Charles de Gaulle (22,7), Isztanbul (22,6), München (20,7) és Barcelona (20,7) zárja.
A pontatlan indulás főként az úgynevezett slot-késésekre vezethető vissza. A járatok túlnyomó részét ugyan időben felkészítik a felszállásra, de meg kell várniuk a felszállási engedélyt a légiirányítóktól. Indulásnak a kapu elhagyásának időpontja számít, számol be az MTI.
Tavaly az AEA elkészítette a legpontosabb légitársaságok listáját is: a legjobb mutatókat az észak-európai légitársaságok produkálták. A kontinensen belüli járatokat tekintve a legpontatlanabbnak az AUA, a Turkish Airlines, a TAP, a CSA, a Swiss Air és az Air Malta bizonyult. A legpontosabb légitársaság címet - rövid- és hosszútávon is - a Finnair szerezte meg, s az előbbi szempont szerint az élmezőnyben végzett a skandináv SAS mellett az SN Brussels és a Luxair is. Az akkori jelentés első féléves adatokon alapult, és az induláskor keletkezett késést vette figyelembe.
MTI/Menedzsment Fórum
Minden ötödik repülőgép késéssel indul
Az AEA európai légiforgalmi szervezet felállította az európai repülőterek késési rangsorát. A legjobbnak Oslo bizonyult, ahol az összes járatnak mindössze 12,9 százaléka indult 15 percnél nagyobb késéssel, a legrosszabbnak pedig London-Heathrow, ahol 27,8 százalék volt ez az arány.