A következő egy-két évben kétszáz fősre bővítik a központot, mely az Émász telefonos ügyfélszolgálati feladatait végzik el egy hosszú távú szerződés értelmében. László György, a cég délkelet-európai vezérigazgatója elmondta: más potenciális ügyfelekkel is tárgyalnak a régióból, így a közeljövőben újabb megbízásokra számítanak a miskolci központ számára.
A vidéki telephely megnyitását az új ügyfél mellett indokolta az is, hogy Budapesthez képest lényegesen olcsóbb a munkaerő. Emellett a régió foglalkoztatási problémáinak enyhítésére munkahelyteremtő támogatást is nyújt a kormányzat az itt megjelenő cégeknek. Ráadásul a folyamatosan bővülő piac miatt a fővárosban a jövőben már hiány lehet a megfelelő munkaerőben, s ez egy újabb érv a vidéki központoknak nagyobb szerepet adó stratégia kidolgozása mellett.
A hazai telefonos ügyfélszolgálati központokban jelenleg 13-14 ezren dolgoznak, a következő években a piac 15 százalék körüli növekedésére lehet számítani - állítja László György. Az amerikai központú, 16 ezer embert foglalkoztató cég tavaly közel félmilliárd dolláros bevételt ért el. Hazánkban 1999-ben jelentek meg, a vállalat azóta mintegy négymillió eurót fordított helyi kapacitásainak kiépítésére és fejlesztésre. Jelenleg 700 alkalmazottat foglalkoztatnak, számol be a Világgazdaság.