Jelenleg ISPA támogatásból zajlik a Vecsés-Szolnok vonalszakasz felújítása: átépítik Vecsés, Üllő, Monor, Pilis, Ceglédbercel-Cserő, Cegléd és Abony állomásokat, ezeken új gyalogos aluljáró, valamint széles peron létesül.
Megkezdődik az Albertirsa-Szolnok vonalszakasz átépítése is óránkénti 150 kilométer feletti sebességre. Ugyancsak az elvégzendő feladatok között szerepel a Vecsés-Albertirsa szakasz felújítása. Emellett folyik a Budapest-Hegyeshalom vasútvonal, illetve Győr állomás átépítése, Komáromban és Győrben a biztosítóberendezés cseréje, valamint az ETCS (Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszer) kiépítése Budapest-Kelenföld-Hegyeshalom között. Fejlesztik a Zalalövő-Boba szakasz is, ahol kiépül az ETCS, és villamosítják a vonalat.
Emellett napirenden van a fővonali vasúthálózat modernizálása, hosszú távú tervezése is, ezt európai uniós források bevonásával végzik majd el. A fejlesztéseket az Európai Unió várhatóan 100 milliárd forinttal támogatja.
A MÁV Rt. modernizációs lépéseinek kiemelt színterei a páneurópai korridorok és a TINA hálózat magyarországi vonalszakaszai. Ezek a vonalak számottevő nemzetközi és hazai áru-, valamint személyforgalmat bonyolítanak le.
A társaság emellett folyamatosan kapcsolja be a megyeszékhelyeket az InterCity-közlekedésbe. Miskolc és Nyíregyháza után 2004 decemberétől Pécs-Budapest és Budapest-Pécs viszonylatban is közlekedik InterCity Rapid járat, amely csak Budapesten és Pécsett áll meg, adja hírül a közlemény.
(MTI
Modernizálja az elővárosi vonalakat a MÁV
A MÁV Rt. közlekedési fejlesztési programjában elsőbbséget kapott Budapest, a régióközpontok, a megyeszékhelyek elővárosi közlekedésének fejlesztése, derül ki a társaság közleményéből.