A február 1. és március 11. között zajló akcióban a jegyet váltó utasok úgynevezett mosolyszelvénnyel jutalmazhatják a jegyvizsgálót, amennyiben elégedettek munkájával. Az akciót követő sorsoláson a mosolycsekket átadó utasok között díjakat osztanak szét, a legtöbb szelvényt összegyűjtött tizenkét jegyvizsgáló pedig pénzjutalmat kap.
A lépés hátterében az áll, hogy a MÁV Rt. a szolgáltatás színvonalának emelésére törekszik, a jegyvizsgálók munkája pedig nagymértékben befolyásolja a társaság megítélését az utasok körében.
Tavaly a vállalathoz 7450 utas panasz érkezett, többnyire a menetrend, a csatlakozás és a késések miatt. Mintegy ezer bejelentés a munkatársak nem megfelelő magatartását kifogásolta. A cég az utazás során adódó konfliktusok megfelelő kezelésére képzést indított a jegyvizsgálók, pénztárosok, ügyfélszolgálatban dolgozók részére.
A MÁV Rt. személyszállítási üzletága a tervezett 159 millió 201 ezer utassal szemben 159 millió 681 ezret szállított tavaly, bevételi terve pedig 4,1 százalékkal maradt el a tervezettől: az üzletág a várt 56,186 milliárd forinttal szemben 53,897 milliárd forint forgalmat bonyolított le.
A társaság az idén a tavalyinál kevesebb, 152 millió 144 ezer utas szállítását tervezi. A visszaesés oka, hogy az idei menetrendben 10 százalékkal, mintegy 300 járattal csökkentették a kapacitást. A személyszállítási üzletág bevételi terve 2005-re 56,428 milliárd forint.
(MTI)
Mosolykampánnyal formálja a MÁV a bárdolatlan kalauzokat
Az utasok komfortérzetének növelésére "mosolykampányt" indított a MÁV Rt. - jelentette be Matáczné Németh Ágnes, a cég személyszállítási üzletágának megbízott főigazgatója szerdán Budapesten.