2p

Az utasok komfortérzetének növelésére "mosolykampányt" indított a MÁV Rt. - jelentette be Matáczné Németh Ágnes, a cég személyszállítási üzletágának megbízott főigazgatója szerdán Budapesten.

A február 1. és március 11. között zajló akcióban a jegyet váltó utasok úgynevezett mosolyszelvénnyel jutalmazhatják a jegyvizsgálót, amennyiben elégedettek munkájával. Az akciót követő sorsoláson a mosolycsekket átadó utasok között díjakat osztanak szét, a legtöbb szelvényt összegyűjtött tizenkét jegyvizsgáló pedig pénzjutalmat kap.

A lépés hátterében az áll, hogy a MÁV Rt. a szolgáltatás színvonalának emelésére törekszik, a jegyvizsgálók munkája pedig nagymértékben befolyásolja a társaság megítélését az utasok körében.

Tavaly a vállalathoz 7450 utas panasz érkezett, többnyire a menetrend, a csatlakozás és a késések miatt. Mintegy ezer bejelentés a munkatársak nem megfelelő magatartását kifogásolta. A cég az utazás során adódó konfliktusok megfelelő kezelésére képzést indított a jegyvizsgálók, pénztárosok, ügyfélszolgálatban dolgozók részére.

A MÁV Rt. személyszállítási üzletága a tervezett 159 millió 201 ezer utassal szemben 159 millió 681 ezret szállított tavaly, bevételi terve pedig 4,1 százalékkal maradt el a tervezettől: az üzletág a várt 56,186 milliárd forinttal szemben 53,897 milliárd forint forgalmat bonyolított le.

A társaság az idén a tavalyinál kevesebb, 152 millió 144 ezer utas szállítását tervezi. A visszaesés oka, hogy az idei menetrendben 10 százalékkal, mintegy 300 járattal csökkentették a kapacitást. A személyszállítási üzletág bevételi terve 2005-re 56,428 milliárd forint.

(MTI)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!