Az új munkatárs keresésénél az a legfontosabb, hogy a toborzás ne legyen drága, se időigényes, se komplikált. A munkaadók ennek megfelelően válogatnak a módszerek között, de van úgy, hogy maguk is újítanak, írja a Világgazdaság.
Az újsághirdetés jó reklám a cégnek és nagyon elterjedt módszer. Sikerének feltétele a jól megfogalmazott szöveg és a pozíció betöltéséhez szükséges elvárások pontos megfogalmazása, amelynek hiányában sok olyan pályázat fut be, ami nem használható.
Egy fejvadászcég megbízása a legkényelmesebb módszer a munkaadó számára, mivel itt a keresési feltételek megadása után csak hátra kell dőlnie, hogy végül csak a 3-5 legmegfelelőbb jelölt interjúztatására áldozzon időt. Persze ezt a szolgáltatást meg kell fizetni, de tévedés esetén a fejvadászok garanciát vállalnak a jelöltekre. Fejvadászhoz fordulnak a cégek akkor is, ha titokban akarják tartani a keresést, például magasabb szintű pozíció vagy minőségi csere esetén.
Az ajánlási rendszerben a cégek fejpénzt fizetnek alkalmazottaiknak, hogy minél több és természetesen megbízható ismerősüket ajánlják a cégnek. A költséghatékonyság mellett ez a módszer fejleszti a vállalati kultúrát, mivel a munkatársak is érdekeltté válnak egy jó csapat kialakításában.
Néha van rá példa, hogy a cégek elrugaszkodnak a hagyományos módszerektől, és egyedi toborzási ötletekkel állnak elő. Egy multinacionális vállalat egyszer rövid időn belül akart nagy létszámú munkaerőt felvenni a fizikai állományba. Olyan színes képeslapokat nyomtattak, amelyek egyben térítésmentesen feladható jelentkezési lapként is funkcionáltak.
Ötven kilométeres körzetben terítették szét a lapokat, minden postaládába bedobva őket, és az akció eredményeként gyorsan fel is tudtál venni a szükséges munkaerőt, derül ki a Világgazdaság cikkéből.
Munkaerőtoborzás fejvadásszal és képeslappal
Az új munkatárs keresésénél az a legfontosabb, hogy a toborzás ne legyen drága, se időigényes, se komplikált. A munkaadók ennek megfelelően válogatnak a módszerek között, de van úgy, hogy maguk is újítanak, írja a Világgazdaság.