2p

Az új munkatárs keresésénél az a legfontosabb, hogy a toborzás ne legyen drága, se időigényes, se komplikált. A munkaadók ennek megfelelően válogatnak a módszerek között, de van úgy, hogy maguk is újítanak, írja a Világgazdaság.

Az új munkatárs keresésénél az a legfontosabb, hogy a toborzás ne legyen drága, se időigényes, se komplikált. A munkaadók ennek megfelelően válogatnak a módszerek között, de van úgy, hogy maguk is újítanak, írja a Világgazdaság.

Az újsághirdetés jó reklám a cégnek és nagyon elterjedt módszer. Sikerének feltétele a jól megfogalmazott szöveg és a pozíció betöltéséhez szükséges elvárások pontos megfogalmazása, amelynek hiányában sok olyan pályázat fut be, ami nem használható.

Egy fejvadászcég megbízása a legkényelmesebb módszer a munkaadó számára, mivel itt a keresési feltételek megadása után csak hátra kell dőlnie, hogy végül csak a 3-5 legmegfelelőbb jelölt interjúztatására áldozzon időt. Persze ezt a szolgáltatást meg kell fizetni, de tévedés esetén a fejvadászok garanciát vállalnak a jelöltekre. Fejvadászhoz fordulnak a cégek akkor is, ha titokban akarják tartani a keresést, például magasabb szintű pozíció vagy minőségi csere esetén.

Az ajánlási rendszerben a cégek fejpénzt fizetnek alkalmazottaiknak, hogy minél több és természetesen megbízható ismerősüket ajánlják a cégnek. A költséghatékonyság mellett ez a módszer fejleszti a vállalati kultúrát, mivel a munkatársak is érdekeltté válnak egy jó csapat kialakításában.

Néha van rá példa, hogy a cégek elrugaszkodnak a hagyományos módszerektől, és egyedi toborzási ötletekkel állnak elő. Egy multinacionális vállalat egyszer rövid időn belül akart nagy létszámú munkaerőt felvenni a fizikai állományba. Olyan színes képeslapokat nyomtattak, amelyek egyben térítésmentesen feladható jelentkezési lapként is funkcionáltak.

Ötven kilométeres körzetben terítették szét a lapokat, minden postaládába bedobva őket, és az akció eredményeként gyorsan fel is tudtál venni a szükséges munkaerőt, derül ki a Világgazdaság cikkéből.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!