A tervezést a MOTT MacDonald Magyarország Kft. és alvállalkozója, a Viamed2000 Kft. végzi, az építés előkészítése 2014-ben zárul le a közlemény szerint.
A most előkészítendő, hozzávetőlegesen 35 kilométer hosszú útszakasz az M9-es gyorsforgalmi út Kaposvár és Szekszárd közötti szakaszának részét képezi, ami a már meglévő kaposvári elkerülő úttól indul. A kétszer két sávosra tervezett gyorsforgalmi út Szekszárd térségében kapcsolódik a szintén már korábban megépült M9-es autóúti szakaszhoz és a Szent László Duna-hídhoz.
Az M9-es gyorsforgalmi út keleti irányban az M5-ös autópályához, nyugati irányban Szekszárd, Bonyhád, Dombóvár, Nagykanizsa, Vasvár összekötésével az M7-es autópályához kapcsolódik, így a Dunántúl és az Alföld déli részeinek kapcsolatát teremtheti meg. Az út része lesz majd az osztrák, szlovák, horvát, szlovén észak–déli, valamint a román, horvát, szlovén kelet–nyugat irányú nemzetközi forgalomnak is.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap (ERFA) társfinanszírozásával valósul meg. A beruházás előkészítésére a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) keretén belül bruttó 1,83 milliárd forint áll rendelkezésre, ennek 15 százaléka magyar forrás, 85 százalékát pedig az ERFA fedezi.
MTI