4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Most már hivatalos: 900 millió eurós befektetéssel 1800 új állást hoz létre a kisalföldi megyeszékhelyen az ingolstadti cég, mely ezzel csatlakozik a német autóipar befektetési hullámához. Az Opel 500 millió eurós fejlesztéssel csaknem ezer új munkahelyet teremt szentgotthárdi motorgyárában, a Mercedes pedig Kecskeméten épít autógyárat 800 millió euróból, ahol 2500 dolgozót alkalmaz majd. Mfor.hu tudósítás.

900 millió eurós (252 milliárd forintos) befektetéssel bővíti győri bázisát az Audi 2013 végéig, amellyel mintegy 1800 új munkahely jön létre a cégnél, jelentette be Orbán Viktor miniszterelnök és Rupert Stadler, a német autógyár igazgatótanácsának elnöke sajtótájékoztatón ma a Parlamentben.

A miniszterelnök szerint ha a beruházás befejeződik, akkor az Audi Motor Hungária Kft. közel két százalékkal járul majd hozzá a magyar nemzetgazdaság egészéhez. Azon újságírói kérdésre, miszerint mennyivel támogatja az állam a befektetést, konkrét számot nem közölt. 
 
Rupert Stadler szerint történelmi lépésről van szó az Audi szempontjából, amelynek keretében teljes spektrumú autógyárrá bővítik ki a győri üzemet. Kiemelte, hogy 1993 óta csaknem négymilliárd eurót fektettek be Magyarországon. 

Az Audi Hungária az "akció" befejeződése után közvetve több mint 15 ezer embernek biztosít majd megélhetést - a vállalat törzsállományát, a beszállítókat és a szolgáltatókat is beleértve.       

Teljes gyártást hoznak Győrbe

A beruházás keretében a cég teljes gyártást hoz majd a Duna parti városba. Ez azt jelenti, hogy míg a Győrben összeszerelt járműmodellek karosszériája jelenleg Ingolstadtban készül és vasúton érkezik Magyarországra, a jövőben a karosszériagyártástól a fényezésen át az összeszerelésig mindent a győri bázison végeznek majd.          

Rupert Stadler tájékoztatása szerint 2013-től évi 125 ezer autó fog legördülni a gyártósorról, közöttük - a már most is Győrben összeszerelt Audi TT Coupék, Roadsterek és A3 Cabriolet-k mellett - az A3-as egy további változata is.       

Az új beruházásnak az a 200 hektáros terület biztosít majd helyet, amelyet a közelmúltban vásárolt meg a német cég a magyar államtól 6,5 milliárd forintért - ezzel a gyár iparterülete 174 hektárról mintegy 370 hektárra nőtt. A bővítéshez szükséges földmunkák még idén megkezdődhetnek. 

Háttér:

Az Audi még 1994-ben kezdte meg a motorgyártást a győri üzemben, amely mára a konszern központi motorszállítójává, valamint – a cég korábbi közlése szerint - a világ második legnagyobb motorgyárává nőtte ki magát. Tavaly mintegy 1,4 millió, az idei első félévben pedig 877 ezer motort gyártottak le a győri üzemben, az elmúlt 17 évben pedig már több mint 18 millió motor készült a Duna parti városban.

A győri egység tevékenységi köre 1998-ban összeszereléssel is bővült: itt készül az Audi TT Coupé és TT Roadster sportautó, valamint 2007 novembere óta az A3 Cabriolet-t is. 2009-ben összesen 33 ezer, az idei első hat hónapban pedig több mint 21 ezer kocsi (9600 TT Coupé, 8500 A3 Cabriolet és 3300 TT Roadster) gördült le a futószalagokról.

Az üzem ezen felül karosszéria-elemeket készít különböző Audi-modellekhez – az Audi RS5 számára például az idei év óta szállítanak ilyen egységeket.

Az ország egyik legnagyobb exportőre


Az Audi Motor Hungária Kft. Magyarország egyik legnagyobb árbevételű vállalata, tavaly 1048 milliárd forint nettó árbevételt ért el. A Figyelő top 200-as listája szerint ennél nagyobb forgalmat csak a Mol és Nokia Komárom Kft. bonyolított le a tavalyi évben hazánkban.

Az árbevétel túlnyomó része - 1044 milliárd forint - exportból származott, amivel a cég az ország egyik legnagyobb exportőrének számít. Mindemellett masszívan nyereséges: még a tavalyi válságévben is 67 milliárd forint üzemi eredményt és 79 milliárd adózott eredményt volt képes elérni.

A vállalat jelenleg mintegy 5800 embert foglalkoztat Magyarországon.

Bővít az Opel, jön a Mercedes

A héten egy másik nagy német autógyár is jelentős bővítést jelentett be Magyarországon. Az amerikai General Motors tulajdonában lévő Opel mintegy 500 millió eurós beruházással duplájára növeli szentgotthárdi motorgyárának kapacitását, s ezzel már 2012-ben mintegy 1000 új munkahelyet teremt – a dunántúli üzemben jelenleg hatszáz állandó és 350 bérelt munkás dolgozik.

A 7,5 milliárd forint állami támogatással megvalósuló beruházás a szentgotthárdi gyárat a világ vezető motorgyártói közé emeli. Tavaly egyébként 270 ezer, 2008-ban pedig 392 ezer motor került ki az üzemből.

Emellett hamarosan egy harmadik nagy német autóipari cég is megjelenik hazánkban: a Mercedes 800 millió euróból építi fel autógyárát Kecskeméten, amivel közvetlenül 2500 új munkahelyet teremt.

Az első autók 2011 őszén gördülnek le a szalagról az alföldi városban, 2012-ben pedig már üzemszerűen termel az autógyár. 

Wéber Balázs

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!