3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Összesen négy ajánlattevő konzorcium van versenyben, és a szlovák közlekedési miniszter már kijelölte azt a bizottságot, amely dönt a pozsonyi és a kassai repülőtér 66 százalékának nyerteséről.

Három bizottsági jelöltet a közlekedési minisztérium állít, kettőt-kettőt a gazdasági minisztérium, a nemzeti vagyonalap és a parlament privatizációs bizottsága. A bizottsági tagok neveit nem hozzák nyilvánosságra, hogy a befolyásolás lehetőségét a minimálisra csökkentsék. A bizottság első ülésére még ezen a héten sor kerül.

Az éles nyilvános bírálatok nyomán a szlovák közlekedési minisztérium korábban azt sem zárta ki, hogy újra kiírják a privatizációs pályázatot a kassai és a pozsonyi repülőtér üzemeltetésére. A privatizáció körül kialakult helyzetért a minisztérium elsősorban a tanácsadó Meinl Bankot hibáztatja.

A hivatalos rövidített listán szereplő ajánlattevők közük korábban visszalépett francia Vinci építőipari csoport és az osztrák Strabag leánycége, az A-Way közös konzorciuma, miután a szlovák sajtó tőke-összefonódásról írt az A-Way és a Raiffeisen Bank között: utóbbi ugyanis együtt a bécsi repülőtér üzemeltetőjével és a szlovák-cseh Penta csoporttal egy további ajánlattevő konzorciumot képez, TwoOne néven.

A szlovák versenyhatóságnak (PMU) aggályai vannak azzal kapcsolatban, hogy a pozsonyi repülőteret a bécsi légikikötőt is üzemeltető osztrák Flughafen Wien-Schwechat kapja meg. A PMU szerint a két repülőtér földrajzi közelsége "problematikus" lehet. Ugyanakkor több légitársaság is tiltakozik: a Ryanair azzal fenyegetőzik, hogy nem használja többé a pozsonyi repülőteret, ha a szlovák repülőtereket a Flughafen Wien-Schwechatnak adják. A másik pályázó, az ISAP konzorcium pedig már jóelőre panaszt jelentett be az Európai Bizottságnál arra az esetre, ha a bécsi repülőtér üzemeltetője nyerné a pályázatot.

Az ügyletben tanácsadóként résztvevő osztrák Meinl Bank visszautasítja a vádakat az információhiányos pályázatkiírás miatt, illetve amiatt, hogy a pályázók egyikét állítólag előnyben részesítik. A kötelező ajánlattétel határideje november 21. volt.

A pozsonyi repülőtér utasforgalma 57 százalékkal 494 ezerre nőtt az idei első félévben az egy évvel korábbihoz képest. A kassai repülőtéren 18 százalékkal 106 ezerre bővült az utasforgalom az időszakban.

MTI/Menedzsment Fórum

Kapcsolódó anyagok:
Árvitában az easyJet a Budapest Airporttal
Jövőre készül el a nemzetközi repülőtér Szegeden

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!