3p

A netes kereskedőcég sokkal többet tud rólunk, mint hinnénk.

A nagy pénzek a tévéhirdetések felől az online reklámok felé vették az irányt, ahol a Facebook és a Google egymással versengve dominálják a piacot - alig lehet labdába rúgni mellettük. Ez a digitális világrend azonban hamarosan fenekestül felfordul, legalábbis Martin Sorrell szerint.

"Az Amazon penetrációja a legtöbb területen félelmetes, ha nem egyenesen elrettetntő" - mondja a brit WPP reklám- és pr-ügynökségóriás vezérigazgatója a Mashable cikkében. Sorrell arról beszél, hogy szó szerint rengeteg álmatlan éjszakát okoz neki az online bolthálózat, és hogy ez a helyzet a jövőben valószínűleg csak romlani fog.

Tényleg minden jel erre mutat: az Amazon az iparági jelentések szerint szép csendben hónapok óta izmosítja a hirdetési üzletágát, és semmi sem utal arra, hogy visszavennének a tempóból. Bár egyelőre csak kevesebb mint két százaléknyi a részesülésük a digitális piacból a Facebook és a Google közös kétharmadával szemben, a legutóbbi pénzügyi beszámolójuk szerint a digitális reklámszekció értéke nőtte messze a legnagyobbat az elmúlt egy év alatt: 60 százalékkal erősödött a 2016 eleji állapotához képest. Az Emarketer kutatócég előrejelzése szerint az Amazon több mint 1 milliárd dolláros bevételt fog generálni idén, mellyel megelőzi a Snapchatet is, pedig ők elsődlegesen hirdetésalapú biznisz.

Az  online hirdetések akkor lesznek sikeresek, ha tudjuk, hány embert érünk el velük, és az, ha ismerjük is ezen emberek szokásait és igényeit. A Google és a Facebook évek óta buzgón jegyzeteli a felhasználói szokásokat, így biztosítják a hirdetőknek, hogy felületeiken mindenki másnál jobban targetálhassák a reklámjaikat. De az Amazonnak van egy nagy előnye velük szemben.

A hirdetők célja az, hogy oda fészkeljék be a hirdetéseiket, ahol a konkrét vásárlás megtörténik. A Facebook és a Google vásárlás-gombok beágyazásával és egyéb praktikákkal akarták rávenni a felhasználókat, hogy ott, helyben csengessenek, de a valóság még mindig az, hogy az emberek Google-ben keresnek rá egy termékre, majd az oldalt elhagyva egy másik site-on ejtik meg a valódi vásárlást. Ilyen site az Amazon is.

Hiába tehát a Facebook és a Google erőfölénye,valójában az Amazon az, aki utolérhetetlen a netezők tényleges vásárlási szokásainak megismerésében. Már most hatalmas adathalmaz áll a rendelkezésükre, és ez minden egyes a böngészéssel, zenékbe való belehallgatással, könyvekbe való beleolvasással és magával a vásárlással folyamatosan bővül. És Sorrell szerint hamarosan fel is zárkózik majd a mostani két nagy mellé.

Nem csak az Amazon penetrációjának mértéke a félelmetes a reklámszakember szerint. Azt is mondja, hogy a három versengő barát/ellenség közül az online kereskedőház messze a legbarátságtalanabb, bár azt is hozzátette, hogy ők még az út elején járnak, és ez változhat. Mindenesetre a WPP nemrég nyitotta meg új ügínökségét Seattle-ben, kifejezetten az Amazon kedvéért, melynek szintén itt van a központja. A régi szabályt követi, mely szerint tartsuk a barátainkat közel, de az ellenségeinket még közelebb.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!