[ajanlo=90][igazitas=left/] A kulcsszavas keresésen alapuló hirdetések szempontjából nem mindig jó, ha egy internetes keresőnek túl nagy a felhasználói bázisa. A kisebb keresőmotorok legalább olyan sikeresek lehetnek a megfelelő számú átklikkelés elérésében. A mutatószám növekedése befolyásolja a befektetés-megtérülési adatokat (ROI) is, ezáltal pedig kihat a további promóciós költségek tervezésére is.
A MegaSearch elnevezésű kutatás az átklikkelést választotta az adott kereső sikerességét legjobban kifejező mutatóul. Ez ugyanis megadja, hogy egy adott hirdetésre hányszor kattintottak rá oly módon, hogy átjutva a hirdető oldalára teljesen be is fejeződött az oldal letöltése.
Ez alapján a húsz legsikeresebb keresőmotor Nagy-Britanniában a következő:
Kereső | Átklikkelés/felhasználó | Átklikkelés szerinti rangsor | Keresések száma szerinti rangsor |
17,9 | 1 | 1 | |
Yahoo | 14,5 | 2 | 2 |
AltaVista | 13,6 | 3 | 15 |
Tiscali | 7,8 | 4 | 12 |
My Way | 6,0 | 5 | 6 |
MSN | 5,7 | 5 | 4 |
Wanadoo | 5,5 | 6 | 10 |
Lycos | 4,8 | 8 | 16 |
Ask Jeeves | 4,5 | 9 | 3 |
Dogpile.com | 2,7 | 10 | 18 |
AOL | 2,3 | 11 | 7 |
Lycos Europe | 2,0 | 12 | 13 |
YELL.com | 1,6 | 13 | 9 |
Search The Web! | 1,5 | 14 | 19 |
Deal Time | 1,2 | 15 | 11 |
Kelkoo | 1,1 | 16 | 5 |
NexTag | 1,0 | 17 | 8 |
Shopping.com | 0,5 | 18 | 20 |
WebFetch | 0,5 | 19 | 14 |
Info.com | 0,4 | 20 | 17 |
Mint ahogy a fenti táblázatból is látszik, 2004 decemberében a Google oldalán kerestek a legnagyobb számban, és az átklikkelésekből is ez a site regisztrálta a legtöbbet. Ugyanakkor viszont más keresők, annak ellenére, hogy szép számban hoznak átklikkelést, a hirdetőket szinte egyáltalán nem vonzzák. Pedig a mérőszám figyelembe vétele döntő fontosságú lehet a reklámbüdzsé tervezésénél.
Akárcsak más hirdetési formák esetében, a keresőszavas marketing területén is számos faktor befolyásolja a reklám hatékonyságát – vagyis a cégek nem tekinthetik egy kereső méretét garanciának arra, hogy elérik vele weboldaluk, termékük vagy szolgáltatásuk célközönségét.
Menedzsment Fórum