3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az internetes keresőkön hirdető cégeknek több információra van szükségük, mint pusztán a kereső által elért felhasználók száma, amikor arról döntenek, hol költsék el a kulcsszavas elhelyezésre szánt összegeket, derül ki a Nielsen/NetRatings internetes piackutató legfrissebb tanulmányából.

[ajanlo=90][igazitas=left/] A kulcsszavas keresésen alapuló hirdetések szempontjából nem mindig jó, ha egy internetes keresőnek túl nagy a felhasználói bázisa. A kisebb keresőmotorok legalább olyan sikeresek lehetnek a megfelelő számú átklikkelés elérésében. A mutatószám növekedése befolyásolja a befektetés-megtérülési adatokat (ROI) is, ezáltal pedig kihat a további promóciós költségek tervezésére is.

A MegaSearch elnevezésű kutatás az átklikkelést választotta az adott kereső sikerességét legjobban kifejező mutatóul. Ez ugyanis megadja, hogy egy adott hirdetésre hányszor kattintottak rá oly módon, hogy átjutva a hirdető oldalára teljesen be is fejeződött az oldal letöltése.

Ez alapján a húsz legsikeresebb keresőmotor Nagy-Britanniában a következő:

Kereső Átklikkelés/felhasználó Átklikkelés szerinti rangsor Keresések száma szerinti rangsor
Google 17,9 1 1
Yahoo 14,5 2 2
AltaVista 13,6 3 15
Tiscali 7,8 4 12
My Way 6,0 5 6
MSN 5,7 5 4
Wanadoo 5,5 6 10
Lycos 4,8 8 16
Ask Jeeves 4,5 9 3
Dogpile.com 2,7 10 18
AOL 2,3 11 7
Lycos Europe 2,0 12 13
YELL.com 1,6 13 9
Search The Web! 1,5 14 19
Deal Time 1,2 15 11
Kelkoo 1,1 16 5
NexTag 1,0 17 8
Shopping.com 0,5 18 20
WebFetch 0,5 19 14
Info.com 0,4 20 17
Forrás: Nielsen//NetRatings

Mint ahogy a fenti táblázatból is látszik, 2004 decemberében a Google oldalán kerestek a legnagyobb számban, és az átklikkelésekből is ez a site regisztrálta a legtöbbet. Ugyanakkor viszont más keresők, annak ellenére, hogy szép számban hoznak átklikkelést, a hirdetőket szinte egyáltalán nem vonzzák. Pedig a mérőszám figyelembe vétele döntő fontosságú lehet a reklámbüdzsé tervezésénél.

Akárcsak más hirdetési formák esetében, a keresőszavas marketing területén is számos faktor befolyásolja a reklám hatékonyságát – vagyis a cégek nem tekinthetik egy kereső méretét garanciának arra, hogy elérik vele weboldaluk, termékük vagy szolgáltatásuk célközönségét.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!