Az általános forgalmi adó ma még a műszaki termékek esetében a nettó ár huszonöt százaléka. Ez csökken 2006. január elsejétől húsz százalékra. A Media Markt elébe ment az árcsökkenésnek, és hirdetéseiben azt közli, hogy nála már most húsz százalék az áfa. A valóságban azonban ez azt jelenti, hogy a bruttó ár csökkent öt százalékkal, azaz természetesen a Media Markt is 25 százalékos áfát számol (mást nem is tehet), de a nettó árat úgy csökkentette, hogy a termékek ára annyi legyen, mint januártól az áfa-csökkentés nyomán. Az már csak az apró betűs részből derül ki, hogy ez nem általános, csupán néhány árura vonatkozó dolog.
A reklám esetében felmerülhet a megtévesztés lehetősége, de a Gazdasági Versenyhivatalhoz egyelőre senki sem fordult ebben az ügyben. A Magyar Reklámszövetség nyilatkozatában leszögezte: konkrét állásfoglalást csupán bejelentés és vizsgálat után hozhatnak, de a reklám "problémás lehet jogilag, hiszen az áfa mértéke független a piac szereplőitől, az kizárólag a törvény függvénye". A hirdetés üzenete (a szóban forgó árat annyival csökkentették, mintha azon csak 20 százalékos áfa lenne) érthető, de felmerül a megtévesztés lehetősége, azt viszont mind a reklámtörvény, mind a reklámetikai kódex tiltja. A kódex úgy fogalmaz: "A reklám nem lehet megtévesztő; megtévesztésre alkalmas a reklám, ha az átlagos képességű, általános tájékozottságú fogyasztót megtéveszti vagy megtévesztheti."
A Media Markt úgy nyilatkozott, hogy egyáltalán nem tartja megtévesztőnek a reklámját, a cég szerint annak a vásárlók körében is jó visszhangja van. Természetesen a számlán még mindig huszonöt százalék áfa szerepel. A vállalat állítása szerint eddig egyetlen panaszt sem kaptak a hirdetés miatt, sőt a panaszkönyvbe is pozitív bejegyzések érkeztek az ügyben - számol be a Népszabadság.