2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Media Markt reklámkampánya azt sugallja, hogy a cég már novembertől húszszázalékos áfával árusít, holott a valóságban a bruttó áraik csökkentek öt százalékkal - írja a Népszabadság.

Az általános forgalmi adó ma még a műszaki termékek esetében a nettó ár huszonöt százaléka. Ez csökken 2006. január elsejétől húsz százalékra. A Media Markt elébe ment az árcsökkenésnek, és hirdetéseiben azt közli, hogy nála már most húsz százalék az áfa. A valóságban azonban ez azt jelenti, hogy a bruttó ár csökkent öt százalékkal, azaz természetesen a Media Markt is 25 százalékos áfát számol (mást nem is tehet), de a nettó árat úgy csökkentette, hogy a termékek ára annyi legyen, mint januártól az áfa-csökkentés nyomán. Az már csak az apró betűs részből derül ki, hogy ez nem általános, csupán néhány árura vonatkozó dolog.

A reklám esetében felmerülhet a megtévesztés lehetősége, de a Gazdasági Versenyhivatalhoz egyelőre senki sem fordult ebben az ügyben. A Magyar Reklámszövetség nyilatkozatában leszögezte: konkrét állásfoglalást csupán bejelentés és vizsgálat után hozhatnak, de a reklám "problémás lehet jogilag, hiszen az áfa mértéke független a piac szereplőitől, az kizárólag a törvény függvénye". A hirdetés üzenete (a szóban forgó árat annyival csökkentették, mintha azon csak 20 százalékos áfa lenne) érthető, de felmerül a megtévesztés lehetősége, azt viszont mind a reklámtörvény, mind a reklámetikai kódex tiltja. A kódex úgy fogalmaz: "A reklám nem lehet megtévesztő; megtévesztésre alkalmas a reklám, ha az átlagos képességű, általános tájékozottságú fogyasztót megtéveszti vagy megtévesztheti."

A Media Markt úgy nyilatkozott, hogy egyáltalán nem tartja megtévesztőnek a reklámját, a cég szerint annak a vásárlók körében is jó visszhangja van. Természetesen a számlán még mindig huszonöt százalék áfa szerepel. A vállalat állítása szerint eddig egyetlen panaszt sem kaptak a hirdetés miatt, sőt a panaszkönyvbe is pozitív bejegyzések érkeztek az ügyben - számol be a Népszabadság.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!