3p

"Inkább amatőrök, mint szélhámosok", mondta egy korábbi malévos pilóta a RonanAirről Napi.hu-nak.

Amekkora meglepetésként robbant be július végén a RonanAir híre, annyira hamar rájuk is sütötték, hogy valószínűleg átverés ez az újabb magyar légitársaság. Erre minden ok meg is volt, mert alig pár héttel az ígért indulás előtt sem marketing- sem pedig kereskedelmi tevékenységbe nem kezdtek, a honlapjuk nem működött, logikátlan utazásokat kínált, szervizelhetetlen gépeket szemelt ki, személyzetet nem is keresett, és a Budapest Airportnál is csak informálisan érdeklődött, egyszer.

képünk illusztráció

A Napi.hu most megint megkapargatta a témát, és arra jutottak, hogy mégsem biztos, hogy átverés lesz ez a RonanAir, lehet, hogy csak elbénázták az indulást. Kezdetnek ott van az, hogy a Srí Lankából szervezett repülős vállalkozás most már nem nyár végi, hanem októberi startot említett nekik, többnyire régiós járatokkal. Több hatósági eljárást már megkezdtek, a honlapjuk is elindult.

Ami továbbra is necces, az a munkaerő kérdése. A cég, bár keresett már magyar pilótákat, mégsem találtak, mert a Malév leállásával az alkalmazottak vagy az ismert fapados légitársaságokhoz szerződtek, vagy elmentek külföldre, többnyire arab és ázsiai országokba. Ezzel együtt a lap olyan légiutaskísérőket vagy földi személyzetis dolgozókat sem talált, akikkel kapcsolatba lépett volna a Srí Lanka-i cég. Továbbá az első lépcsőben beszerzésre váró ATR 72-500 típusú gépekre sincs igazán képesítéssel rendelkező hazai személyzet. Ha be is indulnak, magyarok valószínűleg kevesen dolgoznak majd a nemzeti légitársaságnál.

"Inkább amatőrök, mint szélhámosok"

- így mesélt a RonanAirről egy korábbi malévos pilóta a Napi.hu-nak, és az eddigiek alapján igaza lehet.

Az is most lett világos, hogy a RonanAir miért csak egyszer és csak informálisan kereste meg a Budapest Airportot: hát mert a járatok nem Ferihegyről indulnának. Helyette Pécs és Debrecen van megadva indulási helyként.

A RonanAir nem számít a magyar állam támogatására, önerőből akarnak érvényesülni és megfelelni az európai légügyi hatóságoknak.

Az engedélyeztetési eljárást a cég nem kezdte meg augusztus közepéig. A légiügyi hatóságot felügyelő Nemzeti Fejlesztési Minisztérium szerint a RonanAir egy előzetes tájékoztató munkaanyagot adott be a légügyi hatósághoz, amelyben két ATR-72/500 légijármű üzemben tartására tett szándéknyilatkozatot. Jelenleg ennek a felülvizsgálata zajlik, ha a további szükséges dokumentumok beérkezése után ezt elfogadhatónak találják, a légitársaság benyújthatja majd az AOC (légiforgalmi üzemeltetői engedély) megszerzésére vonatkozó kérelmét.

Tehát mégsem biztos, hogy egy újabb Sólyom Airways-szel van dolgunk.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!