3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Komoly adókedvezményt adna Matteo Renzi kormánya a Lamborghininek, csak hogy otthon szereljék össze a hamarosan érkező luxusterepjárót.

100 millió eurós (kb. 30 milliárd forint) kedvezménycsomagot ajánlott az olasz kormány a Lamorghininek, csak azért, hogy a hamarosan érkező luxus SUV-ot a cég otthonában szereljék össze – írja az Autonews magát megnevezni nem kívánó forrásra hivatkozva.

A döntéshozók ilyen jellegű „ajándékai” egyáltalán nem szokatlanok. Tavaly nyáron, amikor a Tesla vezére megszellőztette, hogy talán nem székhelyükön, Kaliforniában építik fel hatalmas akkumulátor-gyárukat, máris megindult az ígérgetés. Aztán amikor kiderült, hogy Nevada a befutó, a cég kapott is egy 1,3 milliárdos csomagot.

A Lamborghini esetében persze nincs szó ilyen volumenről, de azért az olaszok már jó előre igyekeznek bebiztosítani, hogy a Lambo majd lehetőleg olasz munkásokkal rakja össze méregdrága terepjáróját. Persze a gyártás több fázisa szükségképpen más országokban zajlik majd, hiszen a költségeket csökkenteni kell. Nyilván sok alkatrész készül majd Pozsonyban, ahol a márkatárs Chayenne-t is gyártják.

Ráadásul mialatt mindenki tervezget, meg találgat még egyáltalán nem biztos, hogy a csoporttárs Audi, amely ugyebár a Porsche mellett prémium kategóriát képviseli a VW csoportnál, egyáltalán rábólint egy ilyen kocsira, amely nem csak a Chayenne-től, de a Q7-től is hódíthat el vásárlókat, annak ellenére, hogy nem egészen ugyanabban a ligában játszanak majd. Ahogy arról korábban már mi is írtunk, több olyan gyártól készül kilépni a komfortzónájából és SUV-gyártásra adni a fejét, amelyekről korábban ezt elképzelni sem lehetet volna. A Bentley-ről már tudjuk, hogy hamarosan bemutatja Bentayga nevű terepjáróját, a Maserati pedig a Levantéval léphet be a piacra, sőt, a Rolls-Royce sem marad ki a jóból.

A Lamborghini 2012-ben egyébként már bemutatott egy Urus névre hallgató koncepciót a pekingi autókiállításon, tehát a cég már letette voksát a terepjáró elkészítése mellett. Érdekes lenne egyébként, ha a csoporton belüli átfedések ellenére nem engednék, hogy a Lamborghini SUV piacra dobását, már csak azért is, mert a Porsche példája is mutatja, hogy milyen sikeresek a minden földi jóval ellátott terepjárók.

Ezt egyébként a Lamborghininél is így gondolják, ugyanis azzal számolnak, hogy a SUV-ból évi 3 ezer darabot tudnak majd értékesíteni, mialatt a sportkocsikból tavaly 2530 darabot adtak el, 19 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Vagyis a piacnyitás megduplázhatná a cég volumenét, nem beszélve arról, hogy ezen a szinten már olyan árréssel dolgoznak, amelyet nem szégyellnek.

A Lamborgininek egyébként már volt egy igen érdekes formájú terepjárója a 90-es évek elején.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!