100 millió eurós (kb. 30 milliárd forint) kedvezménycsomagot ajánlott az olasz kormány a Lamorghininek, csak azért, hogy a hamarosan érkező luxus SUV-ot a cég otthonában szereljék össze – írja az Autonews magát megnevezni nem kívánó forrásra hivatkozva.
A döntéshozók ilyen jellegű „ajándékai” egyáltalán nem szokatlanok. Tavaly nyáron, amikor a Tesla vezére megszellőztette, hogy talán nem székhelyükön, Kaliforniában építik fel hatalmas akkumulátor-gyárukat, máris megindult az ígérgetés. Aztán amikor kiderült, hogy Nevada a befutó, a cég kapott is egy 1,3 milliárdos csomagot.
A Lamborghini esetében persze nincs szó ilyen volumenről, de azért az olaszok már jó előre igyekeznek bebiztosítani, hogy a Lambo majd lehetőleg olasz munkásokkal rakja össze méregdrága terepjáróját. Persze a gyártás több fázisa szükségképpen más országokban zajlik majd, hiszen a költségeket csökkenteni kell. Nyilván sok alkatrész készül majd Pozsonyban, ahol a márkatárs Chayenne-t is gyártják.
Ráadásul mialatt mindenki tervezget, meg találgat még egyáltalán nem biztos, hogy a csoporttárs Audi, amely ugyebár a Porsche mellett prémium kategóriát képviseli a VW csoportnál, egyáltalán rábólint egy ilyen kocsira, amely nem csak a Chayenne-től, de a Q7-től is hódíthat el vásárlókat, annak ellenére, hogy nem egészen ugyanabban a ligában játszanak majd. Ahogy arról korábban már mi is írtunk, több olyan gyártól készül kilépni a komfortzónájából és SUV-gyártásra adni a fejét, amelyekről korábban ezt elképzelni sem lehetet volna. A Bentley-ről már tudjuk, hogy hamarosan bemutatja Bentayga nevű terepjáróját, a Maserati pedig a Levantéval léphet be a piacra, sőt, a Rolls-Royce sem marad ki a jóból.
A Lamborghini 2012-ben egyébként már bemutatott egy Urus névre hallgató koncepciót a pekingi autókiállításon, tehát a cég már letette voksát a terepjáró elkészítése mellett. Érdekes lenne egyébként, ha a csoporton belüli átfedések ellenére nem engednék, hogy a Lamborghini SUV piacra dobását, már csak azért is, mert a Porsche példája is mutatja, hogy milyen sikeresek a minden földi jóval ellátott terepjárók.
Ezt egyébként a Lamborghininél is így gondolják, ugyanis azzal számolnak, hogy a SUV-ból évi 3 ezer darabot tudnak majd értékesíteni, mialatt a sportkocsikból tavaly 2530 darabot adtak el, 19 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Vagyis a piacnyitás megduplázhatná a cég volumenét, nem beszélve arról, hogy ezen a szinten már olyan árréssel dolgoznak, amelyet nem szégyellnek.
A Lamborgininek egyébként már volt egy igen érdekes formájú terepjárója a 90-es évek elején.
mfor.hu