A cégek csütörtökön kijelentették, külön képzelik el mobil üzletágaik jövőjét. A korábbi tervek szerint a közös vállalat képes lett volna erősíteni pozícióját az új generációs CDMA (code-division multiple access) technológiát használó mobiltelefonok piacán riválisával, a dél-koreai Samsung Electronics-szal szemben. A Nokia és a Sanyo együtt a CDMA piac 20 százalékát birtokolta volna világszinten.
A Nokia, mely erős a GSM technológiában, azonban gyenge CDMA-ban, elmondta, hogy fokozatosan építették le az utóbbit, s ez év harmadik negyedévében 150 millió euró értékű újrastrukturáló tervet hajt végre. A Sanyonál is a változások mennek végbe: a vállalat folyamatosan számol fel munkahelyeket, csökkenti gyárai termelési területét, s építi le termék-portfolióját. A Nokiával közös cég nagyszerű kitörési lehetőséget jelentett volna a japánok számára, a finneknek pedig segített volna megvetni a lábukat a felkelő nap országában.
A vállalatok számokban
A Sanyo a márciusban zárult pénzügyi évben 205,7 milliárd yen veszteséget könyvelhetett el, szemben az előző évi 175 milliárddal. Részvényei azonban 4,6 százalékkal 251 yennel (2 dollárral) nőttek a Tokyoi tőzsdén a mai bejelentést megelőzően.
A Nokia meglepően erős első negyedévet tudhat maga mögött kétszámjegyű növekedést realizálva a nettó profit és a forgalom tekintetében. Részesedése a mobiltelefon-piacon 32-ről 35 százalékra nőtt. Első negyedéves nyeresége 1,01 milliárd euró volt, ez 21 százalékkal magasabb ez egy évvel korábbinál.
Menedzsment Fórum
Nem lesz közös Nokia-Sanyo vállalat
Korábbi bejelentésükkel ellentétben a japán Sanyo és a finn Nokia visszaléptek a közös mobiltelefon-gyártó vállalat létrehozásától. A cégek februárban jelentették be tervüket, annak reményében, hogy együtt versenyképesebbé válhatnak a nemzetközi piacon.