2p

Korábbi bejelentésükkel ellentétben a japán Sanyo és a finn Nokia visszaléptek a közös mobiltelefon-gyártó vállalat létrehozásától. A cégek februárban jelentették be tervüket, annak reményében, hogy együtt versenyképesebbé válhatnak a nemzetközi piacon.

A cégek csütörtökön kijelentették, külön képzelik el mobil üzletágaik jövőjét. A korábbi tervek szerint a közös vállalat képes lett volna erősíteni pozícióját az új generációs CDMA (code-division multiple access) technológiát használó mobiltelefonok piacán riválisával, a dél-koreai Samsung Electronics-szal szemben. A Nokia és a Sanyo együtt a CDMA piac 20 százalékát birtokolta volna világszinten.

A Nokia, mely erős a GSM technológiában, azonban gyenge CDMA-ban, elmondta, hogy fokozatosan építették le az utóbbit, s ez év harmadik negyedévében 150 millió euró értékű újrastrukturáló tervet hajt végre. A Sanyonál is a változások mennek végbe: a vállalat folyamatosan számol fel munkahelyeket, csökkenti gyárai termelési területét, s építi le termék-portfolióját. A Nokiával közös cég nagyszerű kitörési lehetőséget jelentett volna a japánok számára, a finneknek pedig segített volna megvetni a lábukat a felkelő nap országában.

A vállalatok számokban


A Sanyo a márciusban zárult pénzügyi évben 205,7 milliárd yen veszteséget könyvelhetett el, szemben az előző évi 175 milliárddal. Részvényei azonban 4,6 százalékkal 251 yennel (2 dollárral) nőttek a Tokyoi tőzsdén a mai bejelentést megelőzően.

A Nokia meglepően erős első negyedévet tudhat maga mögött kétszámjegyű növekedést realizálva a nettó profit és a forgalom tekintetében. Részesedése a mobiltelefon-piacon 32-ről 35 százalékra nőtt. Első negyedéves nyeresége 1,01 milliárd euró volt, ez 21 százalékkal magasabb ez egy évvel korábbinál.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!