2p

Ront vagy javít Magyarország megítélésén a soros EU-elnökség?
Milyen újabb öt év elé néz Karácsony Gergely?
Mi lesz a liberalizmussal Magyarországon?
Online Klasszis Klubtalálkozó élőben Horn Gáborral!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a Republikon Alapítvány kuratóriumának elnökétől!

2024. július 24. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A 2014-es év után tavaly is kevesebb szénsavas üdítőt értékesítettek a világ legnagyobb piacán az USA-ban. A változó fogyasztói szokások a Pepsit érintik erősebben.

A világ legnagyobb üdítőital piaca az Egyesült Államok, ahol 2015-ben 1,2 százalékkal esett vissza a szénsavas üdítőitalok forgalma. 2014-ben is közel egy százalékos volt a visszaesés, derült ki a Beverage Digest éves jelentéséből.

A piac két legnagyobb szereplője közül az alacsonyabb fogyasztás a Pepsit érzékenyebben érintette, hiszen a termékeikből 3,2 százalékkal tudott kevesebbet eladni, miközben a Coca-Cola esetében 1 százalékos csökkenést mértek.

Ebbe még az Apple is belebukott

Az egészségtudatosabb életmód és a megváltozott fogyasztói szokások persze nem jelentenek újdonságot a gyártók számára, nem véletlen, hogy igyekeznek folyamatosan átalakítani a termékkínálatukat. Így a Coca-Cola ma már számottevő szereplője az ásványvíz, a gyümölcslevek vagy éppen az energiaitalok piacának is.

Egy évtizedes távlatban egyébként még látványosabb az üdítők iránti kereslet csökkenése, hiszen 2004-ben még 10,2 milliárd egységet értékesítettek (egy egység 192 unciának, 1,5 gallonnak, vagyis nagyjából 5,6 liternek felel meg), addig a tavalyi évben már csak 8,7 milliárd fogyott.

A vállalatok a statisztikákkal is igyekeznek kozmetikázni az eredményeket. Miután a fogyasztók egyre inkább a kisebb kiszerelésű italokat keresik, ezért az eladott gallonok (vagy literek) helyett az értékesített palackok és dobozok mennyiségét hangsúlyozzák, amelyek valóban növekedtek az utóbbi években is. Mindezt egyébként a vállalatok sem nagyon bánják, hiszen egy-egy kisebb kiszerelésű üdítőn nagyobb árrést tudnak realizálni, mint például egy kétliteres palackon. Így végeredményben számukra sem jelent olyan nagy problémát, hogy űrmértékben csökken a fogyasztás.

Az üdítőital gyártók ráadásul a szénsavas italokon kívüli szegmensekben folyamatos növekedést érnek el az amerikai piacokon. A Pepsi tulajdonában lévő Gatorade sportitalok forgalma például 6 százalékkal ugrott meg, de a két nagy cég tulajdonában lévő ásványvíz márkák, a Dasani, az Aquafina, vagy a Poland Springs még ennél is erősebb 6,5 és 11,4 százalék közötti növekedést tudott elérni.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!