A tengeri platform a BP tulajdonában áll, és a brit-hollnad társaság szakemberei az öt hete bekövetkezett baleset óta kísérleteztek azzal, hogy betömjék a sérült mélytengeri olajkút nyílását. A csütörtöki jelentések szerint az úgynevezett a "top kill" elnevezésű eljárással sikerrel jártak.
Az eljárás lényege az volt, hogy nehéziszap segítségével állították el a "tengerfenéki olajvérzést". Előzetesen a problémát az jelentette, hogy ezt a módszert ilyen nagy mélységben korábban még nem alkalmazták.
A fúrótorony balesete kapcsán óriási mértékben károsodott a természet. Az öt héttel bekövetkezett robbanás óta minimum 23 ezer, egyes szakértők szerint pedig 40 ezer tonna olaj ömlött a tengerbe - ez több, mint amennyi az amerikai történelem eddigi legnagyobb ilyen jellegű katasztrófájánál, az Exxon Valdez olajszállító tankhajó megfeneklésekor Alaszkánál a vízbe jutott 1989-ben.
Menedzsment Fórum