Nagy a szórakoztató elektronika iránti kereslet
A GfK Kereskedelem és Technológia terület kutatási adatainak tanúsága szerint 2004. december és 2005. január közötti időszakban az ünnepek alkalmával hihetetlenül népszerűvé váló szórakoztató elektronikai termékekből 85 százalékkal többet értékesítettek a kereskedők, mint az ezt megelőző, 2004. október-novemberi időszakban. Kiemelkedően magas kereslet az MP3 lejátszók, a kazettás sétálómagnók, a hordozható CD lejátszók és a DVD lejátszók iránt mutatkozott - ebben a sorrendben.
Annak ellenére, hogy az ünnepek közeledtével a lakosság körében eluralkodik a karácsonyi bevásárlási láz, saját bevallásuk szerint sokak számára nyűg a vásárlás és egyre többen tartják fontosnak a minőséget az alacsony árral szemben. A GfK Csoport által Közép- és Kelet-Európa fogyasztóiról készített felmérés megállapításai szerint a magyar lakosság 64 százaléka a fogyasztás csökkentését tartja kívánatosnak, ami a Közép és Nyugat-Európában mért eredményekhez áll igen közel.
Arra a felvetésre, miszerint a vásárlás öröm vagy teher, a magyarok 42 százaléka minősítette kellemes tevékenységnek a fogyasztási cikkek beszerzését, tőlünk nyugatabbra ez az arány elérte a 60 százalékot. Általánosságban elmondható az is, hogy minél idősebb valaki annál fontosabb számára az ár, sokkal inkább tehernek tartja a vásárlást, és véleménye szerint indokolt lenne a fogyasztás csökkentése.