2p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az easyJet arra kérte az Európai Bizottságot, hogy vizsgálja felül az EU új, légi utasok kártérítésére vonatkozó előírásait - közölte az európai diszkont légitársaság. Az új EU-s előírásokat tavaly vezették be azzal a céllal, hogy megvédjék az utasokat a járatok törlése és a túlfoglalások miatt keletkező hátrányoktól.

A rendelet szerint a légi járat törlése esetén a légi fuvarozó köteles az utasoknak felajánlani a jegy árának visszatérítését vagy átfoglalást a végső célállomásukhoz. Jogosultak továbbá díjmentes segítségre és 250-600 euró közötti kártérítésre. Ez ellen ugyan több légitársaság is az Európai Unió bíróságához fordult, ám a testület a nemzetközi joggal összeegyeztethetőnek ítélte kedden a rendeletet.

Az easyJet arra kéri az Európai Bizottságot, hogy módosítsa a szabályozást, hogy az működőképes és korrekt legyen a légitársaságok számára. Azt kérik, hogy ne kelljen a légitársaságoknak kártérítést fizetniük olyan események után, amelyek rajtuk kívülálló okokból következtek be. Szintén szeretnék elérni, hogy a pénzbeli kártérítés legyen arányos az utas által fizetett díjjal, mivel a diszkont társaságok jegyárai általában alacsonyabbak a kártérítési díjaknál.

Toby Nicol, az easyJet vállalati kommunikációs igazgatója közleményében értetlenségének adott hangot, hogy miért a légitársaságokat büntetik, miközben járatkésések többsége a légiközlekedés-irányítás miatt következik be, amelyért éppen az EU illetékes. Ráadásul a légitársaságok nem folyamodhatnak semmiféle kártérítésért az Eurocontrol nem megfelelő működése kapcsán. Az Európai Bizottság szigorúan bünteti a diszkont légitársaságokat, miközben szemet huny más - például az Alitalia és az Olympic Airlines - légitársaságokba áramló eurómilliárdok felett. Továbbá, a metrók és vasutak üzemeltetőire nem vonatkoznak ilyen kötelezettségek, holott több milliárd euró áramlik infrastruktúrájuk fenntartásába és fejlesztésébe - fejtette ki a vezető.

A légitársaság közlésében hangsúlyozza: nem az utasok jogait kívánja csorbítani, hanem megfelelő és értelemszerű szabályozást szeretne, amely nem bünteti egyik légitársaságot vagy utasszállítási módot sem indokolatlanul a többivel szemben. Az easyJet úgy véli, az új előírások azt mutatják, hogy az EU nem értékeli az alacsony árakat, valamint a nemzeti és diszkont társaságok közötti korrekt helyzetet.

(MTI)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!