
A brit reklámfelügyeleti szerv (Advertising Standards Authority) közleménye szerint a reklám ugyan aggasztó volt, de nem sértett jogszabályt. A felháborodott nézők véleménye szerint uyanakkor ízléstelen a tehenek hamburgertöltelékként történő ábrázolása és a hirdetés sértő volt, főleg a vegetáriánusok számára.
A reklámszpotban egy férfi volt látható, aki a mezőn énekelgetve ismételgette a hamburgerekre célozva, hogy "csak 1,99 font, mindössze 1,99 fontba kerülnek", majd egy tehén sétált be a képbe Burger Kinges dekorációban.
A gyorsétteremlánc illetékesei azzal védekeztek, hogy nem állt szándékukban senkit megbántani a hirdetéssel és nem gondolták, hogy a kedvesnek szánt jelenet bárki számára sértő lehet.
Nemcsak a Burger King reklámját hurrogták le azonban a nézők, tavaly például a nagy rivális McDonalds hirdetését kellett leállítani Kínában. A felháborodott panaszáradat miatt sem a közszolgálati média, sem a többi televízió csatorna nem jelentette meg többé az ominózus reklámot.
A hirdetésben ugyanis egy középkorú kínai férfi térden állva könyörgött árengedményért, ami a kínaiak szemében embertelen és lealacsonyító. Kínában ugyanis, ha valaki letérdel, az a megalázkodás jele és ez sértő volt a legtöbb kínai emberre nézve.