A tulajdonos Sam Buck saját magáról nevezte el kávés üzletét, melyet még 2000-ben nyitott. Sam 2002 márciusában kapott egy levelet a Starbuckstól, melyben boltja nevének a megváltoztatására próbálták rávenni. A bíró szerint szabálytalanságot követett el Buck a hasonló név használatával és ezzel rontotta a Starbucks márkajegyét. A döntés értelmében mindenhonnan el kell távolítania a Sambucks nevet a poharaktól kezdve a névjegykártyán át beleértve a kinti cégért is.
Sok ezer dollárt dobok ki ezzel az ablakon, nyilatkozta Buck. Majd hozzátette, hogy ezután még hátra van az ügyvédi költségek törlesztése és az új súlyos ezrek az új logó, név és brand kitalálásához. A Starbucks, melynek több mint 10 ezer üzlete működik világszerte, eleinte 500 dollárt kínált Bucknak a névváltoztatásért, mikor azonban a hölgy nemet mondott, a cég a jogi tettek mezejére lépett és perelt. Érvelése szerint az emberek nem gondolhatták a 4 méteres üzletrésszel rendelkező boltról, hogy ez a Starbucks láncába tartozik, írja az MSNBC.
A kávélánc elégedett a bírói döntéssel. A tulajdonos azonban felhívta a figyelmet arra, hogy a nagyvállalatok uralma alá hajtott Amerikában megfojtják a kisvállalatokat.
Kapcsolódó anyagok:
Habos feketét készít a románoknak a Starbucks
CSR felvilágosítás jár a Starbucks kávék mellé